13 DE MAIO DE 2010

13 DE MAIO DE 2010
13 DE MAIO DE 2010: GRAZAS!!!

NOTICIAS DA SAÚDE (EUROPA PRESS)

NOVAS DA SAÚDE

NOTICIAS GALIZA



NOVAS DE GALIZA:





16 feb 2011

O paracetamol e o ibuprofeno en unidosis estarán nas farmacias a partir de abril

la Voz de Galicia

O Ministerio de Sanidade tamén está a adoptar medidas para reducir o gasto na factura de farmacia e unha delas será a de autorizar a fabricación de medicamentos en monodoses, para evitar que se desperdicien fármacos cando o envase non se axusta ao tratamento real. Onte aprobáronse os primeiros principios activos, en concreto ibuprofeno e paracetamol, o primeiro deles en dose de 400 e 600 miligramos e o segundo en 650 miligramos e un gramo. Isto permitirá que o médico prescriba a cantidade exacta do medicamento que o paciente debe tomar.
Os novos formatos estarán nas farmacias a partir do mes de abril, e o Ministerio de Sanidade estima que só con estes dous fármacos o sistema de saúde aforrará seis millóns de euros ao ano. Ademais das monodoses, o Goberno central tamén está a revisar os envases dos medicamentos para adaptalos ao tratamento real dos pacientes. Xa se detectaron unhas 210 presentacións que deberían modificarse, a maioría antibióticos. Sanidade presentará en breve a resolución que permita ao farmacéutico fraccionar os envases naqueles casos nos que este non se adecúe ao tratamento, e ademais non haxa unidosis para dispensar. Esta alternativa será a menos utilizada.
Derivado do cannabis
A comisión interministerial autorizou ademais o financiamento do medicamento Sativex, un derivado do cannabis para a esclerose múltiple.

    

Sanidade sigue "abierta" al diálogo con el ministerio por el "interés general" del catálogo

Farjas insiste en que solicitó "en cuatro ocasiones" una reunión con Pajín para explicarle la medida y aclara que "no fueron concedidas"

Europa Press

La Consellería de Sanidade ha subrayado que sigue "abierta" al diálogo con el ministerio que dirige Leire Pajín por el "interés general" del catálogo de medicamentos priorizado de Galicia y por "la responsabilidad, rigor y seriedad que deben regir".    Así lo ha expresado este martes la Administración sanitaria gallega en un comunicado en el que destaca que la Xunta apuesta por explicar el funcionamiento del catálogo gallego, que ha sido recurrido ante el Tribunal Constitucional por el Gobierno central, después de "cuatro peticiones formales de reunión", que "no fueron concedidas", ha precisado.
   Sanidade ha reiterado que ya ha solicitado "en cuatro ocasiones" una reunión a la ministra para "poder explicarle el catálogo", pese a que Pajín se ha mostrado este martes dispuesta a reunirse con la conselleira Pilar Farjas para tener un debate "sosegado" que no se ha producido porque, según la titular del ministerio, "no ha habido una petición formal" por parte de la responsable gallega.
   Sin embargo, la Consellería de Sanidade ha recordado que el 3 de enero, con la entrada en vigor del catálogo, remitió una primera misiva en la que Farjas ofreció a la ministra la "total disponibilidad y leal colaboración" de la Xunta para aprovechar la experiencia de Galicia "y extenderla al resto de España".
   El 18 de enero Farjas dirigió una nueva carta, según asegura la Xunta, a la ministra porque al día siguiente iba a asistir en Madrid a la reunión de la Conferencia Sectorial del Plan Nacional de Drogas, pero por problemas de agenda de Pajín no pudieron reunirse, por lo que el día 20 remitió un escrito en el que la conselleira lamentaba que o hubiera reunión y en la que "quedaba a disposición de la ministra para mantener la reunión cuando su agenda se lo permitiera".
   El 25 de enero Pilar Farjas envió, según precisa su consellería, una cuarta misiva "en la que resolvía la única duda jurídica sobre el catálogo expresada por el ministerio" sobre, precisa, "si el Sergas podría financiar cualquiera de las especialidades farmacéuticas incluidas en el Nomenclátor nacional, algo que está recogido explícitamente en la ley gallega". Además, le reiteraba su ofrecimiento de reunión.
   En el último escrito que Sanidade asegura haber remitido el 3 de febrero, Farjas ofrecía "una vez más" su "total disposición" para celebrar una reunión con Leire Pajín y "poder explicarle de primera mano los resultados de eficiencia que el catálogo está logrando en la comunidad".

COMPROMISO ENTRE INSTITUCIONES
   "La Xunta siempre abogará por el compromiso entre instituciones que redunde en el interés general de los ciudadanos porque en un contexto de incertidumbre sobre las prestaciones sociales como el actual, resulta fundamental que estos sepan que sus responsables públicos están haciendo todo lo que está en su mano para mantener el Estado del bienestar", ha resaltado Sanidade.
   Al respecto, tras insistir Pajín que el Gobierno ha recurrido ante el Tribunal Constitucional la normativa gallega "pensando en los ciudadanos" de esta comunidad y, en ningún caso, por influencias de la industria farmacéutica, la Xunta ha recordado que el gasto farmacéutico de Galicia experimentó entre diciembre de 2010 y enero de 2011 un descenso de 6,5 millones de euros con la entrada en vigor del catálogo, situándose en 71,5 millones, un 11,4 por ciento menos que en el primer mes de 2010.
   Además, ha precisado que el gasto medio por receta en diciembre de 2010 ascendía en Galicia a 13,4 euros, y, con la entrada en vigor del catálogo, se redujo a 12,7 euros en enero de 2011.
   Finalmente, Sanidade ha señalado que "Galicia pidió en los tres últimos consejos interterritoriales del Sistema Nacional de Salud" que se incluyese en el orden del día "la medida del catálogo" para que "el Gobierno central la liderase en el conjunto de España". "Pero el ministerio se negó a incluirlo", ha concluido la Xunta.
  

Farjas e Pajín cúlpanse entre si de non reunirse para tratar o catálogo

Sanidade enviou catro cartas á ministra e esta di que non hai petición

La Voz de Galicia

Se a relación entre Pilar Farjas e Leire Pajín, conselleira e ministra de Sanidade, respectivamente, xa non pasaba polos seus mellores momentos, as declaracións desta última no Foro Ideas+Diálogo abriu definitivamente a caixa dos tronos. A ministra asegurou que estaría encantada de recibir á conselleira de Sanidade, como ocorre con calquera outro conselleiro, para que lle explique neste caso a implantación do catálogo priorizado de fármacos en Galicia, se fixese unha petición formal para iso.
O que si recoñeceu Pajín, no foro organizado por Farmaindustria e Europa Press, é o encontro entre os técnicos do ministerio e da consellería para abordar a posible invasión de competencias do catálogo, aínda que finalmente a Xunta aprobouno de modo unilateral. Isto levou a que o Goberno decidise recorrer ante o Tribunal Constitucional esta listaxe de medicamentos, xa que a medida implantada polo Sergas non garante a igualdade para todos os cidadáns.

Resposta inmediata
A resposta da Xunta non se fixo esperar. Nun comunicado insiste no ofrecemento de diálogo para explicarlle ao ministerio como funciona o catálogo e os resultados que está a dar, «despois de catro peticións formais de reunión».
O Servizo Galego de Saúde detallou os intentos infrutuosos de encontro coa ministra. O pasado 3 de xaneiro Farjas enviou unha carta ofrecendo total dispoñibilidade e colaboración, aínda que neste caso non houbo unha petición expresa para reunirse con Leire Pajín. Si a houbo, con todo, nos escritos remitidos os días 18, 20 e 25 de xaneiro, así como o 3 de febreiro. O primeiro intento, o do día 18, fíxose antes de acudir a unha conferencia sectorial do Plan Nacional sobre Drogas en Madrid, polo que a conselleira solicitou á ministra «que sería unha excelente oportunidade para que puidésemos vernos e che puidese avanzar vos datos de implantación e impacto económico que está tendo ou catálogo».
Nesa ocasión a ministra non puido recibila por cuestións de axenda, polo que desde o Sergas se remitiron outros tres escritos reiterando o ofrecemento a manter esta reunión. Nunha destas misivas, ademais, solucionábase segundo a Xunta a única dúbida xurídica que expuxo o ministerio sobre o catálogo.

Os recursos
A Consellería de Sanidade manifestou que segue aberta ao diálogo e recorda que a implantación do catálogo permitiu reducir a factura de farmacia en 6,5 millóns de decembro do 2010 a xaneiro do 2011. A iniciativa do Goberno galego ten os días contados, tras o recurso que a Avogacía do Estado presentou o pasado venres ante o Tribunal Constitucional por invasión de competencias, e que se se admite a trámite obrigará a paralizar inmediatamente a aplicación da mesma.
Non é a única judicialización desta iniciativa aprobada no Parlamento galego. O Tribunal Superior de Xustiza de Galicia tamén admitiu o recurso da Federación de Farmacias e tamén poderá suspender a listaxe, mentres que os colexios farmacéuticos aínda non formalizaron a súa demanda. Finalmente, Farmaindustria tamén levou aos tribunais a listaxe priorizada de medicamentos.
«Reitero a miña total disposición a recuperar ou encontro que tiñamos previsto»
Pilar Fa