13 DE MAIO DE 2010

13 DE MAIO DE 2010
13 DE MAIO DE 2010: GRAZAS!!!

NOTICIAS DA SAÚDE (EUROPA PRESS)

NOVAS DA SAÚDE

NOTICIAS GALIZA



NOVAS DE GALIZA:





22 dic 2010

“Los medicamentos incluidos serán genéricos o de referencia, los de menor precio”

SANTALICES, DEL PP, EXPLICA CÓMO SERÁ EL CATÁLOGO

No se descartará ningún principio activo, es decir, el listado tendrá que contener los 1.125 que existen 


Durante los últimos meses la sanidad gallega ha sido objeto de numerosos titulares en los periódicos que reflejaban las distintas opiniones sobre la proposición de crear un catálogo de fármacos propio para la comunidad. Por este motivo, el promotor de la medida, Miguel Ángel Santalices, ha querido aclarar algunas ideas en el último debate sobre la proposición de ley en el Pleno del Parlamento donde se ha aprobado la medida.

El portavoz del PPdeG y presidente de la Comisión 5ª de Sanidad, Política Social y Empleo sentencia que el catálogo “va a incluir todos los principios activos, los que serán financiados por la Xunta”, estos “responderán al precio menor que figure en el nomenclátor, sean genéricos o sean incluso medicamentos de marca”.

“Se ha bombardeado a la población durante estos meses con términos como principio activo, nomenclátor, precio referencia, precio menor, genérico, catálogo priorizado, excipiente y vale la pena aclararlos”, ha sido el argumento de Miguel Ángel Santalices para explicar en el Pleno de Parlamento todas estas ideas que confluyen en el catálogo de fármacos.

En el nomenclátor del Sistema Nacional de Salud, en el que se va a basar el catálogo gallego están incluidas actualmente 11.914 especialidades farmacéuticas, de las que la Comisión encargada de realizar la lista para la comunidad gallega elegirá las que sean más baratas. Pero, en este caso, Santalices ha querido subrayar que no se descartará ningún principio activo, es decir, el listado tendrá que contener los 1.125 que existen.

Por otra parte, no se diferenciará entre marcas –los medicamentos de referencia o investigación que se comercializan primero por tener la patente- y los genéricos, que son copias de esos fármacos que han perdido el derecho de patente por transcurrir 10 años durante los cuales las empresas farmacéuticas recuperan los costes en investigación y desarrollo.

De entre todos estos medicamentos –marcas y genéricos- se incluirán en el catálogo de fármacos que va a financiar la Xunta los que sean de menor precio o igual al que figure en el nomenclátor oficial de productos farmacéuticos del Sistema Nacional de Salud.


La Xunta presentará una ley de garantías de espera sanitaria

Condiciona este compromiso a que el Gobierno no retire los fondos de cooperación.

Feijóo desea a Pachi Vázquez que en 2011 cambie su "oposición" de "patinazos cotidianos" y éste le acusa de "mentir" a los gallegos.

El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, se ha comprometido a que el Gobierno gallego presentará en el primer semestre del año que viene una ley de garantías de demora máxima sanitaria si el Ejecutivo central revoca su intención de no ingresar los 243 millones de euros del Fondo de Cooperación, que la Administración autonómica tiene presupuestado en sus cuentas para 2011.
Así lo ha anunciado el máximo mandatario gallego en la sesión de control en el pleno, que este miércoles no hará el descanso del mediodía, en un cara a cara en materia sanitaria que mantuvo con el jefe del grupo mayoritario de la oposición, el socialista Manuel 'Pachi' Vázquez, quien le recriminó el "recorte" presupuestario para la gestión de este área, que cifró en 168 millones de euros.
Feijóo se reservó para los últimos segundos de su intervención el anuncio de que la Xunta presentará esta normativa en seis meses si el Gobierno central cambia sus planes respecto de los fondos de cooperación, una postura que el Estado ya ha incidido en varias ocasiones que no modificará.
"A pesar de las dificultades financieras, a pesar de los 2.6000 millones que nos dejaron a devolver, si cumplimos el pacto de financiación y a Galicia no se le retiran los 243 millones de euros, traeremos una ley de garantías de demora sanitaria", se comprometió el presidente gallego.
Al respecto, ha explicado que se trata de establecer una normativa que "establezca una garantía máxima por patología" en función de la "gravedad" de los pacientes, con "plazos máximos" en las listas de espera". "Seguro de lista de espera en la sanidad pública", ha proclamado y reivindicado que sería "por primera vez en Galicia".
"Lo importante es comprometerse y nosotros nos comprometemos", proclamó el máximo mandatario autonómico, quien se erigió en "persona" con "un criterio" en materia sanitaria. Por ello, demandó al dirigente socialista que se aplicase esta misma "máxima" y le confesase su opinión al respecto de la supuesta "trama de altas" hospitalarias en Burela o sobre las "listas de espera".
Previamente, Pachi Vázquez mencionó la sesión de noviembre de este año en que denunció que en el hospital de Burela se daban altas hospitalarias sin realizar todas las pruebas diagnósticas porque se primaba con 30 euros las salidas del sistema sanitario. Así, le recriminó que no le haya dado "ni una prueba" y "siga sin contestar" a esta acusación, al margen --ha apostillado-- de "enfadarse y echarle la culpa a los médicos".
"Pensé que iba a aprovechar para pedir disculpas, no al Parlamento, sino a los médicos gallegos", comenzó Feijóo su respuesta al socialista y, por segunda vez, al igual que hizo el día en que Vázquez lanzó la primera acusación, volvió a "pedir disculpas en nombre de la clase política" por estas palabras.
De nuevo, el mandatario autonómico y el dirigente socialista volvieron a protagonizar una guerra de cifras sobre la espera sanitaria en Galicia. Así, mientras que el secretario xeral del PSdeG le recriminaba el "incremento preocupante" que detecta el Consello Económico e Social (CES) al respecto de las listas de espera en 2009; Feijóo defendía que, según los últimos datos de este año, se rebajó un mes la espera en las patologías más graves, al pasar de 54 a 21 días.
El dirigente socialista se fijó en el caso concreto del Complexo Hospitalario Universitario de Santiago (CHUS) y se refirió a casos de esperas para primera visita en atención especializada, como en oftalmología, para la que se citan a más de cinco meses vista.
Feijóo admitió, al respecto, que el área de CHUS es "muy difícil" y "compleja", pero argumentó que el rendimiento quirúrgico pasó del 75 por ciento al 78 por ciento y que la espera quirúrgica en patologías graves ahora es de 20 días frente a los 52 días de media que recibió la nueva dirección. "Si me pregunta si estoy satisfecho, le digo que no; pero si me pregunta si ahora la sanidad está peor que antes, también le digo que no", ha reflexionado el presidente gallego.

    

Prohibido fumar en los bares a partir del 2 de enero

Pese al esfuerzo de algunos grupos políticos, no habrá zonas para fumadores ni cubículos, tampoco en bingos, restaurantes ni discotecas.

El Congreso de los Diputados ha dado vía libre a la nueva ley del tabaco por la que, a partir del 2 de enero de 2011, estará prohibido fumar en todos los espacios públicos cerrados y en algunos al aire libre, como parques y lugares de ocio infantil, colegios y recintos hospitalarios. La prioridad de esta norma, que se ha aprobado en su versión más restrictiva, es prevenir el tabaquismo en menores, retrasando la edad de inicio del consumo, y proteger a los fumadores pasivos, sobre todo a los trabajadores de la hostelería.
En el debate celebrado ayer en el pleno del Congreso, se rechazó por 154 votos y 189 en contra la enmienda que introdujo el PP en el Senado y que pretendía permitir que los casinos, bingos y salas de juego pudieran reservar hasta un 30% de su espacio para los fumadores. Tampoco se concederán beneficios fiscales a los empresarios que hicieron obras en sus locales para adaptarse a la ley de 2005, rechazado con 181 votos en contra y 165 favor.
Sin embargo, se aprobó por 336 votos a favor y cinco en contra, la enmienda por la que se podrán ubicar máquinas expendedoras de tabaco en las tiendas de conveniencia de las gasolineras, donde también se permitirá la venta manual de cigarrillos provistos de capa natural “en dichos locales que cuenten con la autorización administrativa otorgada por el Comisionado para el Mercado de Tabaco”, y “en locales cuya actividad principal sea la venta de prensa”. 
Se rechazó también, por 340 votos en contra y 5 a favor, autorizar la venta de tabaco en las denominadas tiendas libres de impuestos ubicadas en aeropuertos, puertos y los establecimientos autorizados como puntos de venta con recargo, situados en municipios fronterizos terrestres, petición esta última defendida por UPN. También se quedó en el camino, con 323 votos en contra y 21 a favor, la enmienda de CiU que reclamaba considerar el tabaco como “riesgo laboral” y el humo “agente cancerígeno”.
En su intervención en el pleno, la ministra de Sanidad, Política Social e Igualdad, Leire Pajín, lanzó un “mensaje de confianza” a los hosteleros, asegurándoles que “no se quedarán sin clientes” y animándoles a ver “una oportunidad” en la nueva norma, con la que podrían atraer a nuevos clientes entre los sectores sociales más vulnerables al humo del tabaco –como los menores o la tercera edad– y, en general, entre los no fumadores, que representan el 70% de la población en España.

UNA NORMA QUE “HACE HISTORIA”
La ministra dijo “se está haciendo historia” con la aprobación de una ley “tremendamente importante y necesaria para la sociedad”, que ha conseguido “priorizar la salud pública” y que supondrá “un paso decisivo en la defensa de la salud de los españoles”. En esta línea se manifestó la diputada socialista Pilar Grande, para quien con esta ley sin excepciones hemos conseguido “un futuro más saludable” en el que “lo normal será no fumar, como ya lo es para el 70% de los ciudadanos”. Recordó que así se podrá evitar la muerte diaria de 166 españoles por culpa del tabaquismo y el fallecimiento anual de casi 3.000 fumadores pasivos. Animó a los hosteleros a “no dejarse llevar por el miedo a lo desconocido” y a “ser valientes” frente al cambio y pidió “la colaboración y corresponsabilidad” de las comunidades autónomas para evitar “insumisiones particulares e institucionales” al cumplimiento de la nueva norma, a la que dice apoyan el 74% de los españoles.

UNA LEY “PLENAMENTE JUSTIFICADA”
Según explicó el diputado popular Santiago Cervera, aunque su grupo defiende “la libertad de las personas” e intentó “equilibrar los intereses de los h osteleros con los de la salud pública”, considera que esta ley está “plenamente justificada para corregir el actual uso del tabaco en el entorno social, defender la libertad de los no fumadores y de aquellas personas que quieran dejar este hábito”.
“No hemos hecho nada que no hayan hecho el resto de los países de Europa, ahora queremos que la ley sea efectiva y esperamos que las comunidades autónomas se unan para ponerla en marcha, auspiciando un futuro libre de enfermedades del tabaco”, señaló.
Por su parte, el diputado de Izquierda Unida Gaspar Llamazares celebró que haya salido adelante “una ley por y para proteger a los ciudadanos y no una ley de los mercados”, añadió Llamazares.

   

O catálogo sae adiante

Os socialistas rexeitaron subirse ao carro do listado priorizado de medicamentos, que foi onte aprobado cos votos a favor de populares e nacionalistas.

Un total de 49 votos do PPdeG e do BNG déronlle luz verde á proposta de lei pola que se creará un catálogo priorizado de medicamentos na Comunidade galega. Os socialistas, que se abstiveron na votación do informe do relatorio na comisión parlamentaria anterior, decantáronse polo “non” a esta iniciativa lexislativa e manteñen as súas dúbidas sobre as “competencias” de Galicia para impulsar normativa, tal e como explicou o seu representante no debate, Modesto Pose.
 No debate último desta proposición lexislativa, a iniciativa do Grupo Parlamentario do PPdeG a través do seu deputado Miguel Santalices, tomou a palabra a conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, quen proclamou que este martes Galicia deu “un paso firme para salvar” o futuro do sistema sanitario e defendeu as “competencias” do seu departamento para aplicar a lexislación.

O Bloque critica que Farjas se quixo apropiar da iniciativa
Pola súa banda, a voceira nacionalista en materia de Sanidade, Ana Luísa Bouza, censurou os intentos que, ó seu xuízo, fixo a conselleira de “apropiarse” da iniciativa, que naceu na Cámara autonómica, e advertiulle, pese ó ton cordial da súa intervención, de que o seu voto favorable “non é un cheque en branco”. Así, facendo honra ós premios xornalísticos outorgados ós parlamentarios onte, aseguroulle que o BNG será o “látigo” do Goberno para que se cumpra esta normativa.
 Se no último debate en comisión parlamentaria Pose daba por feito que “alguén” recorrería esta normativa, que considera unha “deslealdade” ó Consello Interterritorial de Saúde, onte lamentou que Galicia “non ten que andar discutindo ningún Tribunal Constitucional, pero si ten competencias para mellorar a prescrición médica”.
 De feito, trouxo a colación un dos puntos de inflexión no debate desta proposición lexislativa, un acordo unánime da Cámara por mor dunha iniciativa de impulso, promovida polos socialistas, e que pretendía darlle un empuxón á prescrición por principio activo. Para Modesto Pose, nesta iniciativa residía o “consenso” dos grupos, pero Santalices recordoulle que a esa proposta déuselle un “cepillado” ó cambiar a palabra “instaurar” a prescrición por principio activo, pola de “impulsar” ese mesmo obxectivo.
 Outro dos acordos importantes logrados, neste caso, por populares e nacionalistas refírese ó deber da Xunta de regular a visita médica, xa que a través da emenda impulsada polo BNG, agora impedirase “interromper o traballo normal dos centros de saúde”. Respecto diso, o deputado do PP recordou que a consellería xa traballa no regulamento.
 Así as cousas, o texto lexislativo viu luz verde tras introducir 24 emendas na súa tramitación tras “mellorar moito”, como ata recoñeceu Modesto Pose, e tras cambiar o PPdeG aspectos como substituír o obxecto da lei explicando que o propósito da iniciativa é a “implantación dun catálogo priorizado de produtos farmacéuticos”, suprimindo o artigo referido a “crear, a partir do Nomenclátor do Sistema Nacional de Saúde, o catálogo de produtos farmacéuticos da Comunidade Autónoma de Galicia” e incluíndo a expresión “respectando” a listaxe oficial do ministerio.

O Bloque destaca a súa “postura de país”
Nas distintas intervencións dos grupos, a nacionalista Ana Luísa Bouza subliñou que esta proposta “terá efectos inmediatos” nun momento de “recortes sanitarios”. Ademais, defendeu a “postura de país” adoptada polo BNG neste proceso e lamentou que os socialistas non se sumasen finalmente ó consenso e, inclusive, que a súa abstención en relatorio non permitise un acordo final.  O parlamentario socialista Modesto Pose, polo seu lado, quixo tranquilizar ó BNG porque observa neles un apoio “coherente” desde o punto de vista das súas teses políticas nacionalistas, pero mantivo que “entra en contradición” co PP, que falou “tantas veces de que España se rompeu”. “Somos nacionalistas, pero o noso voto defínese pola súa utilidade”, aclaroulle Bouza. 


O DATO

“Non é un pulso ó Ministerio”
O voceiro de Sanidade do PPdeG, Miguel Santalices, advertiu de que esta lei “non é un pulso ó ministerio” de Leire Pajín, sobre cuxo nomeamento insistiu en que é un “erro monumental”, e asegurou que se trata dunha iniciativa de “sustentabilidade do sistema”.

AS FRASES

Modesto Pose
“No PSdeG seguimos dubidando das competencias de Galicia para impulsar esta medida. O verdadeiro consenso residía na prescrición por principio activo”
Ana Luisa Bouza
“Terá efectos inmediatos nun momento de recortes sanitarios. Non obstante, o ‘si’ do BNG non é un cheque en branco.  Seremos o látego do Goberno para que cumpra”

Veto definitivo ao fume nos bares

O Congreso aprobou onte a versión máis restritiva da lei que prohibe fumar desde o 2 de xaneiro nos locais de lecer pechados e no acceso a colexios e hospitais.

Unha das leis aprobadas na xornada do chamado supermartes -os deputados votaron dez normas- é a antitabaco. Para sacar adiante esta lei, que o Senado recortou durante uns días sen máis consecuencias, o Goberno contou co apoio da esquerda: PSOE, Izquierda Unida, ERC e BNG foron os apoios a esta norma que reduce a lei anterior, que se aprobou no 2005, pero entrou en vigor o 1 de xaneiro do 2006. Estas son algunhas das claves para entender unha lei que se terá que aplicar desde o día 2 de xaneiro -descartouse o 1 para que non coincidise con Noitevella-.
1
¿Poderase fumar nalgún local de lecer pechado? Non. Nin en bares, restaurantes, discotecas, pubs nin tampouco en casinos, salas de xogo e bingos, a pesar de que no Senado aprobouse unha emenda para que se permitise neste tipo de locais. A prohibición, en todos os casos, é total e non se permite reservar unha parte do negocio para fumadores.
2
¿E nas terrazas? Si, sempre que estean ao aire libre e que se considere a estas como un espazo semicerrado que contan, como máximo, con dúas paredes e un teito. O esencial, en todo caso, é que teñan unha boa circulación do aire.  
3
¿Mantéñense os puntos de fumadores dos aeroportos? Non. Desaparecerán os que xa están habilitados, polo que a única opción de botarse un pitillo será na porta do aeroporto.  
4
¿E nos hoteis? Aquí a lei si recolle excepcións, xa que se poderá reservar un máximo do 30% do espazo dos hoteis para cuartos dirixidos aos fumadores.
5
¿Hai máis excepcións nos locais pechados? Si. A lei que se aprobou onte permitirá habilitar zonas para fumadores en centros xeriátricos, psiquiátricos e prisións.
6
¿Que ocorre cos clubs de fumadores? Poderase fumar neles, pero en ningún caso poderán facer negocio. É dicir, non poderán contratar a camareiros nin vender ningún tipo de produto. Estes establecementos entenderanse, basicamente, como un local ao que acoden uns amigos para fumar. Para actuar como club de fumadores se esixirán estatutos, censo de socios e en ningún caso permitirase o acceso a menores.
7
¿Como afecta a norma aos colexios, institutos, centros de saúde e hospitais? A diferenza do que ocorre agora tampouco se poderá botar un cigarro nas portas e accesos destes recintos. O de esperar ao neno no colexio fumando un pitillo na beirarrúa pasará á historia. Se quere facelo terá que situarse na beirarrúa da rúa de en fronte. E o mesmo terán que facer os fumadores nos hospitais.
8
¿E nos campus universitarios? Aquí non rexe a norma que se aplica a colexios e institutos e si se poderá fumar nas zonas ao aire libre e nas portas dos recintos.  
9
¿Poderase fumar nos parques infantís? Non, quedará prohibido co fin de preservar a saúde dos máis pequenos á vez que serve de exemplo para eles.
10
¿E nos campus de fútbol e prazas de touros? Só se se trata de recintos abertos. Naqueles estadios e prazas de touros con peche abatible quedará prohibido fumar no momento en que a cuberta quede totalmente pechada. Nos polideportivos, como se trata de recintos que polo xeral están pechados, tampouco se poderá inhalar o fume dun pitillo.
11
¿Haberá máis limitacións á venda de tabaco? Non. Todo o contrario. Aos habituais puntos de venda como estancos, quioscos de prensa e bares sumaranse as gasolineiras que estean abertas as 24 horas.
12
¿Os hostaleiros que fixeron reformas para adaptarse á lei anterior recibirán compensación? Non. Foi unha das propostas que se barallaron na tramitación da lei, pero non se aceptaron.
13
¿Financiaranse os tratamentos para deixar de fumar? Non. A norma incluirá programas de prevención do tabaquismo orientados a escolares e de deshabituación tabáquica, cuxa forma de financiamento está aínda por discutir, aínda que a decisión dependerá das comunidades.
14
¿Quen velará polo cumprimento da norma e imporá as sancións? Os inspectores que habiliten cada unha das comunidades. Nelas recaerá o peso do cumprimento da lei.