13 DE MAIO DE 2010

13 DE MAIO DE 2010
13 DE MAIO DE 2010: GRAZAS!!!

NOTICIAS DA SAÚDE (EUROPA PRESS)

NOVAS DA SAÚDE

NOTICIAS GALIZA



NOVAS DE GALIZA:





10 mar 2011

A oposición advirte da discriminación e falta de equidad da e-receita

A nacionalistas denunciaron hoxe que a maioría dos problemas que rexistra a e-receita obedecen a unha «decisión política» da Consellería por «conseguir titulares a calquera prezo e implantando un sistema a canón» onde non se daban as circunstancias para facelo.


La Voz de Galicia


O BNG e o PSdeG advertiron hoxe á Xunta da «discriminación» e «falta de equidad» que supón a implantación da receita electrónica sobre todo no medio rural, ante o que o PPdeG considerou que «fai falta ser ignorante» para aludir este extremo en relación ao catálogo galego.
O pleno do Parlamento acolleu hoxe o debate dunha proposición non de lei do BNG, que foi rexeitada, na que se pedía instar á Xunta a autorizar de xeito inmediato a todo o persoal prescriptor dos centros de saúde onde está implantada a e-receita a utilizar o sistema definitivo e a resolver os problemas de dispensación que vaian aparecendo sen que se discrimine aos pacientes afectados.
A defensora da iniciativa, a deputada nacionalista Ana Luisa Bouza, sostivo que «non é verdade» que o 98 % da poboación galega conte con devandita implantación, nin que non haxa problemas con esta medida, como asegurou a Consellería de Sanidade, precisou.
Segundo Bouza, a maioría dos problemas que rexistra a e-receita obedecen a unha «decisión política» da Consellería por «conseguir titulares a calquera prezo e implantando un sistema a canón» onde non se daban as circunstancias para facelo.
Aludiu aos pacientes crónicos, maiores e do rural como os principais afectados por unha situación na que, sostivo, por mor da e-receita triplícanse» as visitas á farmacia e o tempo de resposta, cando coa receita en papel contaban con medicamentos para tres meses, dixo.
Se a iso se engade a casuística do rural, onde as oficinas de farmacia «non son tan accesibles», o problema agrávase para as persoas maiores con dificultades de mobilidade, que prefiren «pagar do seu peto» o medicamento que non inclúe a receita porque lles sairía máis caro» abonar o taxi cada quince días.
Por esa razón avogou por eliminar esta situación provisional intermedia do procedemento, que obriga ao médico a prescribir a receita electrónica pero tamén en papel, explicou, que «non beneficia a ninguén» e provoca que as farmacias se volvan tolas».
«Se non se pode implantar a receita electrónica volvan atrás», espetou a parlamentaria nacionalista.
Carmen Acuña, do grupo socialista, pediu ademais de «equidad, legalidade», pois «parece unha tolemia que a oposición teña que pedir na Cámara que se cumpra coa lei», que existan «desigualdades na implantación» porque os problemas técnicos non explican «todos os atrasos na implantación» e que «falte transparencia».

    

PILAR FARJAS EN EL PLENO DEL PARLAMENTO: “El Gobierno central está defendiendo los intereses de las multinacionales farmacéuticas”

La consejera asegura que la decisión de suspender el catálogo fue tomada “unilateralmente por Zapatero” 

Redacción Médica


Una vez más, el Pleno del Parlamento gallego ha discutido sobre el catálogo priorizado de medicamentos, ahora paralizado temporalmente por una disposición del Tribunal Constitucional. Sin embargo, según la consejera de Sanidad, Pilar Farjas, ha sido “una decisión unilateral” del presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, que ha demostrado “ponerse de lado de las multinacionales farmacéuticas”.
En el transcurso del debate, Farjas ha recordado que la suspensión del catálogo sólo atañe a algunos artículos y que la Consejería de Sanidad seguirá trabajando en los puntos que no se han recurrido, en las medidas de impulso a la prescripción de genéricos, de seguridad y calidad.

Por otro lado, la portavoz en Sanidad del BNG, Ana Luisa Bouza, que en un principio apoyó la iniciativa de creación de esta ley, ha subrayado que “su implantación se ha convertido en un desastre” por no haber un consenso con las farmacias, lo que ha provocado problemas de abastecimiento. También ha denunciado la falta de información hacia los pacientes, entre los cuales “se generalizó el pensamiento de que se prescribían medicamentos de menos calidad”. Para Bouza, se ha causado con esto “un estigma para los genéricos”.
El portavoz del PSdeG, Modesto Pose, ha apuntado que se está utilizando el debate de los genéricos con referencia al catálogo “cuando no tienen nada que ver”, y ha recordado que su partido político sí apoya el impulso a la prescripción de genéricos.
En su turno de intervención, el portavoz del PPdeG y presidente de la Comisión de Sanidad, Miguel Ángel Santalices, aseguró que la ley que creaba el catálogo era “impecable”, una lista priorizada de fármacos que el Gobierno de Cataluña también quiere crear y que en este caso, “el Gobierno central sí que iría a negociación”.
Para finalizar, Farjas puntualizó que el Gobierno puede suspender la ley, “pero no podrá influir en las conciencias y voluntades de nuestros profesionales”, con los cuales se consensuó, según la consejera, la creación de este catálogo.