13 DE MAIO DE 2010

13 DE MAIO DE 2010
13 DE MAIO DE 2010: GRAZAS!!!

NOTICIAS DA SAÚDE (EUROPA PRESS)

NOVAS DA SAÚDE

NOTICIAS GALIZA



NOVAS DE GALIZA:





4 ene 2011

Catálogo priorizado de produtos farmacéuticos do SERGAS

 Algúns dos medicamentos do catálogo que o SERGAS xa non financia

FOXAMAX SEMANAL 70 MG
NORVAS 5 Y 10 MG
AUGMENTINE COMPRIMIDOS 500/125, 24 SOBRES
AUGMENTINE COMPRIMIDOS Y SOBRES DE 12 UNIDADES, 875/125
CARDYL, ZARATOR Y PREVENCOR 10, 20 Y 40 MG
PLAVIX, ISCOVER 75 MG
ESERTIA 10, 15 Y 20 MG
DALSY 100MG/5ML SUSPENSION ORAL
NEOBRUFEN 400 Y 600 MG
ESPIDIFEN 400 MG SOBRES
APROVEL, KARVEA
OPIREN, MONOLITUM 15 Y 30 MG
TAVANIC 500 MG
ORFIDAL 1 MG
IDALPREM 5 MG
NOCTAMID 1 Y 2 MG
COZAAR 50 Y 100 MG, COZAAR PLUS
FORTZAAR 100/25 MG
DIANBEN 850 MG
AULCER 20 MG
ANAGASTRA 20 Y 40 MG
SEROXAT 20 MG
RISPERDAL
AREMIS 50 Y 100 MG
BESITRAN 50 Y 100 MG

    

NECESITÓ 18 PUNTOS DE SUTURA EN LA CABEZA: Agreden al dueño de un bar cacereño tras mediar en una pelea por el tabaco

El dueño de un bar de la localidad cacereña de Montehermoso resultó agredido y recibió unos 18 puntos de sutura en la cabeza después de mediar en una pelea entre clientes originada después de que a uno de ellos se le llamara la atención por no cumplir con la prohibición de fumar dentro del local. Juan Francisco Valhondo, dueño del establecimiento, situado en la Plaza de la Constitución de este municipio de unos 5.700 habitantes, explicó a periodistas que los hechos ocurrieron el pasado domingo por la tarde.

Después de ser avisado por uno de los clientes, reclamó a otro que dejara de fumar, lo que hizo después de dar una o dos caladas al cigarrillo. Entre cinco y diez minutos después, según la versión del dueño, comenzó una pelea entre el que estaba fumando y su hermano, dos jóvenes de poco más de 20 años, por un lado, y otro grupo de clientes, entre los que estaba el que le había llamado la atención, formado por tres matrimonios de entre 37 y 44 años.

El dueño intervino entonces para defender su local y para que no se pegaran; primero sacó fuera del bar a uno de los hermanos y cuando entró a por el segundo fue agredido con un vaso o una botella por el joven que había estado fumando dentro del local. Valhondo, que aclaró que en ningún momento pegó a ninguno de los hermanos, explicó que hay otros tres agredidos (uno ha perdido una muela y otro sufre un esguince) que también denunciaron los hechos a la Guardia Civil.

Los hermanos son oriundos de Montehermoso, a donde acuden en determinadas fechas, y los otros clientes que intervinieron en la pelea son del pueblo, según el dueño del local. Valhondo precisó que la denuncia que él interpuso fue por la agresión y no porque el cliente en cuestión estuviera fumando, ya que el joven sí le obedeció cuando le requirió que dejara el pitillo.

Por otro lado, fuentes de la Junta de Extremadura informaron a la agencia Efe de que no han recibido ninguna denuncia por incumplimiento de la nueva ley antitabaco desde que entrara en vigor, pero han aclarado que se pueden interponer ante otros organismos o la Guardia Civil. Extremadura cuenta con 350 inspectores asignados para todo tipo de tareas y ninguno de ellos está asignado específicamente a la cuestión del tabaco.

lucha contra la ley antifumadores: El asador rebelde denuncia a dos policías por identificar a sus clientes

El propietario del asador de Marbella que ha colocado carteles en su cristalera para anunciar que no aplicará la "ley antifumadores" presentará una denuncia contra una pareja de policías que identificó a los clientes que estaban fumando dentro del establecimiento.

www.libertaddigital.com

Tras la polémica suscitada por ser el único local de la ciudad donde se hace caso omiso a la prohibición de fumar, el dueño del asador, José Eugenio Arias, ha asegurado que buscará cualquier fórmula legal que permita a sus clientes seguir haciéndolo.

Además, ha aseverado que no descarta la idea de crear una sociedad gastronómica, a la que sólo podrían acceder los socios y donde no cabrían prohibiciones de ningún tipo.

El Asador Guadalmina, situado en la urbanización del mismo nombre en el núcleo de población marbellí de San Pedro Alcántara, luce sendos carteles -visibles desde fuera- donde advierte de que, "ante la inminente entrada en vigor" de esa ley, como negocio privado no la aplicará haciendo uso de lo que entiende como sus "derechos".

Los carteles, que dan a la terraza exterior donde se sitúan unas mesas y sillas, concluye con una petición de "disculpas a toda aquella persona que se sienta perjudicada".

El 98,4 por ciento de los gallegos tienen acceso a la historia clínica digital y a la e-receta

“La dispensación electrónica supera el 70%”, confirma la directora de Asistencia Sanitaria.

En la actualidad, 443 centros de salud (el 92 por ciento del total), que cubren el 98,4 por ciento de la población, disponen de acceso a la historia clínica electrónica y a la receta electrónica. Así lo ha explicado la directora de Asistencia Sanitaria del Servicio Gallego de Salud, Nieves Domínguez, quien ha señalado que a lo largo de las próximas fechas se hará la incorporación progresiva del resto de centros en los que no hay imposibilidades técnicas, después de realizar la formación de los profesionales en el nuevo sistema.
A día de hoy, indicó la directora, el porcentaje de dispensación electrónica supera el 70 por ciento (con 210.000 diarias). Según dijo, se dispensaron ya más de 40 millones de recetas electrónicas. La directora recordó así mismo que en abril de 2009 –a comienzo de la actual legislatura- tan solo estaban incluídos en el proyecto de receta electrónica 26 centros de salud y el 7 por ciento de las farmacias; mientras que en la actualidad son ya 1.358 oficinas de farmacia conectadas al sistema, el 99,5 por ciento del total.
En lo que se refiere al uso de la receta electrónica en el marco de la Atención Especializada, de los 14 hospitales del Servicio Gallego de Salud 13 ya disponen de la e-receta, y sólo queda pendiente de su implantación el Hospital da Costa (Burela), que dispondrá de esta tecnología desde el próximo 25 de enero.

    

La Consejería y la Diputación de Lugo cierran el traspaso de servicios sanitarios

El Sergas asume las prestaciones que se estaban desarrollando en los hospitales San José y el Psiquiátrico San Rafael, a través del Xeral Calde y el Lucus Augusti.

La consejera de Sanidad de la Xunta de Galicia, Pilar Farjas, y el presidente de la Diputación de Lugo, José Ramón Gómez Besteiro, han firmado un convenio de colaboración con el que se da por cerrado el traspaso de servicios sanitarios gestionados por la Administración provincial a la Xunta con la cancelación de las liquidaciones pendientes entre ambos organismos.
En virtud de este convenio, la Xunta compensará al organismo provincial por un total de 20.027.974,86 euros, importe que se satisfará en seis anualidades comenzando en 2011.
El Consello de la Xunta había aprobado ya el pasado jueves el decreto mediante el cual el 1 de enero de 2011 se transfiriesen a la Comunidad Autónoma las funciones y servicios que venía desarrollando la Diputación de Lugo en materia sanitaria a través del Hospital San José y del Hospital Psiquiátrico San Rafael.
Con ello, el Servicio Gallego de Salud (Sergas) asume las prestaciones sanitarias que se estaban desarrollando en estos centros --a través del Hospital Xeral Calde y del Lucus Augusti-- y el personal que prestaba sus servicios en los mismos.

Acuerdo
En el traspaso recogido en el convenio firmado este martes se tienen en cuenta las liquidaciones practicadas al Servicio Gallego de Salud entre el 1 de enero de 2005 y el 31 de diciembre de 2009, los intereses de demora de la deuda pendiente hasta el 31 de diciembre de 2009 y la liquidación de la facturación correspondiente a 2010.
Al importe resultante se le descontó el superávit producido en el Hospital San José en el periodo 2005-2010 por el exceso de la participación en el Fondo de Asistencia Estatal sobre los gastos totales del hospital, así como la valoración de los inmuebles de ambos centros, que no son objeto de traspaso.

Intereses de los lucenses
Según ha indicado la consejera de Sanidad, Pilar Farjas, tras firmar en convenio, la negociación del traspaso de las competencias sanitarias ha demostrado la "voluntad" tanto de la Xunta como de la Diputación de "hacer prevalecer los intereses de los lucenses".
Por su parte, el presidente de la Diputación de Lugo ha manifestado su "enorme satisfacción" por el cierre de este proceso "en favor de los pacientes y de los trabajadores" para una "prestación de más calidad".
Para ello, ha matizado, durante los próximos seis meses se irán "cerrando" las instalaciones de la Diputación empleadas hasta ahora como centros sanitarios.

   

A Xunta mostra a súa «total colaboración» co Ministerio sobre o catálogo de medicamentos

A conselleira de Sanidade insistiu hoxe en que se trata dunha iniciativa «sólida e ben fundamentada».

A conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, expresou hoxe a «total dispoñibilidade de colaboración» da Xunta co Ministerio para ofrecerlle toda a información dispoñible sobre o catálogo galego de medicamentos e mostrouse convencida de que está destinado, dixo, «a estenderse» ao resto de CCAA.
O Ministerio de Sanidade, Política Social e Igualdade vai recorrer «en breve» o catálogo de medicamentos aprobado polo Goberno galego por considerar que «dana os dereitos dos cidadáns» xa que dificulta o acceso dos galegos a determinados medicamentos, segundo informaron onte fontes deste departamento.
En rolda de prensa tras asinar un convenio coa Deputación de Lugo, Farjas insistiu en que onte comezou a implantación deste catálogo, que se aplica con «absoluta normalidade», e recordou é unha iniciativa parlamentaria que obtivo o apoio maioritario da Cámara, o PP e o BNG, e insistiu en que non invade competencias.
Farjas informou de que tanto onte por escrito como hoxe por teléfono expresou á ministra de Sanidade e ao Ministerio a «total dispoñibilidade de colaboración» da Xunta para trasladarlle toda a información e documentación que «avala» a proposta galega.
A responsable de Sanidade insistiu en que se trata dunha iniciativa «sólida e ben fundamentada» e dixo que está convencida de que cando o Ministerio coñeza e estude toda a documentación «con detemento», esta normativa está «destinada a estenderse ao resto dos servizos de saúde do Estado».
«Os galegos temos á nosa disposición os mesmos medicamentos que o resto de España», sinalou a conselleira, xa que é o Ministerio quen autoriza e determina os prezos, e en Galicia fináncianse todos os principios activos «cos mesmos medicamentos que o resto de CCAA, aínda que poden cambiar os nomes.
Indicou que, nunha crise económica, «non se entende» que a administración financie un fármaco cun custo de 45 euros, cando hai unha alternativa «exactamente igual» por nove, autorizada polo Ministerio e a Axencia Española do Medicamento.
Preguntada por se teme que non frutifique a negociación co Ministerio e sexan finalmente os tribunais quen decidan sobre a aplicación do catálogo, Farjas destacou que na conversación que mantivo co secretario xeral do Ministerio e nos contactos de hoxe manifestoulle a súa «obrigación» de estudar a iniciativa, como se fai con toda medida lexislativa.
Por iso, dixo que aínda é prematuro sabelo, pero indicou que desde o Ministerio lle trasladaron interese por traballar tecnicamente sobre este asunto, mentres a Xunta mostrou a súa «total dispoñibilidade» dos seus servizos técnicos para estudar calquera proposta que faga o Ministerio en políticas de eficiencia farmacéutica.
«Temos a confianza de que o traballo en Galicia fíxose ben e desenvolvemento da iniciativa, con axilidade e boa coordinación», apuntou.
En canto a unha posible modificación da iniciativa para adaptala aos requisitos do Goberno para evitar o recurso, Farjas insistiu en que o catálogo contén un procedemento regulado e permite a súa «actualización permanente», que depende precisamente das decisións do Ministerio.
«Xa que logo, é un catálogo activo que permite a súa adaptación a calquera circunstancia, modificación do nomenclátor nacional» ou os cambios que decida o Ministerio sobre autorización de medicamentos ou prezos, concluíu.


O PSdeG espera que Sanidade elixa "dialogar" ante o recurso contra o catálogo de fármacos.

Europa Press

O secretario xeral do PSdeG, Manuel 'Pachi' Vázquez, confía en que a Consellería de Sanidade opte pola vía do "diálogo" co Ministerio análogo tras o anuncio do departamento que dirixe Leire Pajín de que recorrerá o catálogo galego de medicamentos ante o Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) por --argumenta-- "exceder o marco competencial".
   En declaracións aos medios durante unha visita á sede da localidade coruñesa de Betanzos, que sufriu un ataque con dous artefactos explosivos esta madrugada, Pachi Vázquez recordou que os socialistas "advertiron ao Goberno galego que para reducir o gasto farmacéutico hai que utilizar a lei, e non a vulnerar".
   Así mesmo, puxo como exemplo de redución do gasto farmacéutico o impulso á prescrición de xenéricos e recordou que en Andalucía, este índice está "nun 40 por cento", sen contar cun catálogo deste tipo, e en Galicia "está nun 15 por cento".
   Para o dirixente socialista, existe "un dobre discurso" e sinala que, ao tempo que " non se reduce o gasto farmacéutico", se impulsa unha normativa "que vulnera unha lei", pero --apostila-- "iso correspóndelle á Avogacía do Estado ou ao Ministerio".
   "Nós somos os maiores defensores dos xenéricos, pero ninguén pode romper a caixa única para saúde en España", proclamou e rexeitou que haxa "17 catálogos de medicamentos en España". "Non pode haber un galego que se vive en León teña un dereito e que se está en Galicia teña outro", analizou.
   A xeito de exemplo, tamén dixo que "non pode haber un enfermo que se vai a un hospital utilice uns medicamentos e se vai a outro, utilice outros". "O problema non se arranxa sacándolle dereitos aos galegos", aseverou.

NON CONFLITO CONSTITUCIONAL
   Deste xeito, incidiu en que "os galegos teñen que ter os mesmos medicamentos que o resto dos españois porque o resto é facer trampas" e esperou que o Goberno galego "tome medidas de diálogo" para "non chegar a unha nova confrontación no Constitucional", en referencia velada ao conflito pola Lei de Caixas galega aprobada na Cámara autonómica en decembro de 2009.
   Neste punto, o secretario xeral do PSdeG advertiu ao presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, e á conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, de que "non vale facer trampas para recortar gasto", porque "hai que facelo en igualdade de condicións que o resto de cidadáns".
   "De non ser así --augura--, empezaremos tendo menos medicamentos que o resto dos españois, outro día teremos menos quirófanos e outro día teremos menos camas".

A Xunta dará ao ministerio "toda a información que avala" o catálogo de medicamentos

Farjas o ve "sólido e non competencial". 

Europa Press

A conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, mostrou este martes a súa "total dispoñibilidade" para trasladar ao Ministerio de Sanidade "toda a información que avala a posta en marcha" do catálogo de medicamentos galego, unha iniciativa que ve "sólida" e "non competencial".

   Así o explicou a conselleira en declaracións aos medios nas que recordou que o catálogo de medicamentos é unha "iniciativa parlamentaria" aprobada por maioría pola Cámara galega, que ve "ben fundamentada".
   Por iso, e ante a intención do Ministerio de Sanidade de recorrer este catálogo por invasión de competencias, Pilar Farjas rexeitou este suposto e manifestou a súa "dispoñibilidade", que xa trasladou o Goberno central, de facilitar "toda a información" para a análise da norma que, unha vez que se comprobe o seu "fundamentación", está "destinada a estenderse nas restantes Comunidades Autónomas".
   "Non hai invasión de competencias", sinalou Farjas, que viu a iniciativa como un mecanismo de "racionalización do gasto farmacéutico". "Os galegos teñen á nosa disposición os mesmos medicamentos e os mesmos principios activos que o resto dos españois", indicou a conselleira.
   En consecuencia, asegurou que "non se entende" que nunha "situación de crise económica" se financie medicación a un determinado prezo cando "existe unha alternativa máis barata avalada" polo ministerio" e afirmou ter a "confianza" de que "o traballo en Galicia está ben feito".

POSTA EN MARCHA
   En consonancia, a conselleira de Sanidade apuntou que a posta en marcha do catálogo de medicamentos estase a desenvolver "con normalidade" e non teñen constancia de "problemas" dende os servizos de información e apoio postos en marcha pola Xunta para a poboación en xeral e os profesionais.
   Paralelamente, Pilar Farjas mostrouse disposta a traballar da man do ministerio na racionalización do gasto sanitario e asegurou que "calquera proposta ou política de eficiencia" que traslade o Goberno central "será benvida".

Detenido tras amenazar a una enfermera que le recriminó fumar en un hospital

Es un paciente de 31 años que se puso agresivo también con la Ertzaintza en el hospital de Cruces de Barakaldo

Tras las primeras quejas, la primera denuncia y la primera insumisión, llega el primer detenido por la nueva ley antitabaco. La Ertzaintza arrestó ayer en el hospital de Cruces (Barakaldo, Vizcaya) a un hombre de 31 años que insulto y amenazó a una enfermera después de que esta le llamara la atención por fumar dentro de las instalaciones sanitarias, ha informado hoy la policía vasca. Fumar dentro de un hospital, en realidad, ya estaba prohibido por la primera ley antitabaco de 2005, la reforma lo que introduce es la prohibición de fumar también "en los espacios al aire libre o cubiertos comprendidos en sus recintos".

Los hechos ocurrieron sobre las 12.30 de ayer, cuando la policía acudió al hospital tras un aviso del servicio de seguridad del hospital que alertaba de un altercado protagonizado por un paciente. Este hombre, que se encontraba ingresado en una de las plantas del hospital, se enfrentó a una auxiliar de enfermería tras pedirle esta que dejara de fumar. Lejos de apagar el cigarrillo, la insultó y la amenazó. Al llegar la patrulla policial, el paciente adoptó una actitud agresiva con los agentes y tuvo que ser reducido y detenido. El arrestado, que no tenía antecedentes policiales, recibió el alta médica para poder ser trasladado a la comisaría y hoy pasará a disposición judicial.
Cuando se cumplen tres días de su entrada en vigor, dos de ellos laborales, la ley antitabaco continúa cumpliéndose sin grandes obstáculos y la propia ministra de Sanidad, Leire Pajín, resaltó ayer que se estaba aplicando "con toda normalidad, como se esperaba", pero animó a los ciudadanos a denunciar los incumplimientos que detecten. Y, a juzgar por los primeros datos de las organizaciones de consumidores, lo han hecho en abundancia. La primera que ha hecho balance, Facua, ya había registrado a última hora de ayer más de 860 denuncias.
A esta cifra habría que añadir las que puedan tener otras organizaciones y, sobre todo, las de los propios sistemas de inspección de las comunidades, que son las encargadas de hacer cumplir la ley, o las que se hayan recibido en las comisarías. Los bares, cafeterías y restaurantes de Andalucía son los que según las quejas ciudadanas más incumplen la nueva norma. A mucha distancia le siguen Madrid y Cataluña. A las quejas del sector hostelero le siguen en número las de hospitales y estaciones de autobuses y ferrocarril. Especialmente denunciada ha sido la madrileña estación de Atocha.
En el País Vasco, el Gobierno ha registrado 35 quejas por incumplir la ley antitabaco y la ONG Facua ha recibido otras 20 reclamaciones. Las infracciones se habían quedado, hasta hoy, en lo "anecdótico".

Zapatero niega "afán prohibionista" en la nueva ley

En sus primeras declaraciones al respecto tras la entrada en vigor de la nueva ley, el presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, ha negado que la reforma obedezca a un "afán prohibicionista" y la ha atribuido a más bien a la obligación de velar por la salud de los fumadores pasivos. En una entrevista en Onda Cero, el presidente ha explicado que él fuma "muy poco" y confía en que la restricción le ayude a reducir aún más el consumo de tabaco "hasta que desaparezca" el hábito, como espera que ocurra con muchas otras personas.
Está "muy demostrado", ha argumentado, que el tabaco no perjudica sólo la salud de quien lo consume, sino también de quienes lo sufren "pasivamente", y el Gobierno tiene la obligación de velar por la salud pública también de ese colectivo. Normas similares "existen en países del entorno", ha añadido, y "no nos debería extrañar" que se apruebe también en España". De hecho, se ha mostrado convencido de que la medida cuenta con el respaldo "del 80%" de los ciudadanos.

       

Galicia aproba o primeiro dos "días sen fume"

Os hostaleiros consideran que a xente toma esta "precipitada lei" cun pouc

Hostaleiros galegos alertaron onte da "mala imaxe" que dá "ver xente fumando diante das portas" dos locais, ao non poder facelo dentro pola nova lei antitabaco, que o sector considera "precipitada".
Así o explicou o presidente da Asociación de Hostaleiros de Compostela na súa rama de restauración, Jesús Sordo, que precisou que, na primeira xornada de implantación desta lei, o que se viu é "máis xente fumando nas rúas, diante das portas", o que crea unha imaxe "mala" e "non adecuada" dos establecementos.
"A xente ademais está fóra a fumar cunha ansiedade impresionante", indicou Jesús Sordo, que sinalou que, tras 24 horas en vigor aínda é pronto para facer un balance de cumprimento dado que "moitos establecementos estiveron pechados" dende fin de ano e a xente "tómaocun pouco de graza".
Neste sentido, Sordo viu unha "hipocrisía" que o Goberno "amplíe a permisividade en zonas de venda" de tabaco -como é o caso das gasolineiras- e "reduza" as posibilidades de fumar. "En restaurantes esixiamos que a xente poida fumar nun lugar e non teña que saír á rúa", sinalou o responsable da Asociación, que apostou por que os locais estean "ben ventilados".
Paralelamente, criticou a falta de información existente sobre a aplicación da lei e reclamou "máis transparencia" para os locais, que, polo momento, non dispoñen dos novos rótulos de prohibido fumar. "Habería que empezar por educar a xente, -a lei- é un pouco precipitada", sentenciou Sordo.
Por outra banda Facua-Consumidores en Acción presentou en Sevilla a súa primeira denuncia por incumprimento da nova Lei Antitabaco, que se rexistrou na capital hispalense, e advertiu de que máis de 300 usuarios denunciaron xa vulneracións da norma nas primeiras 24 horas de funcionamento da páxina web da organización.
O voceiro da entidade, Rubén Sánchez, informa de que no bar denunciado o luns, "o seu propietario non só non colocou un cartel na entrada indicando que está prohibido fumar, senón que segue tendo unha máquina expendedora de tabaco no exterior do local, sen ningún tipo de control sobre a venda a menores".
Neste marco, Facua recibiu 311 denuncias por incumprimentos da normativa nas primeiras 24 horas de funcionamento da súa páxina web "Facua.org/leydeltabaco" e instou a que todos os consumidores que detecten establecementos, recintos ou organismos públicos que vulneran a norma que enchan un formulario cos seus datos e os da irregularidade que queiran denunciar para trasladarlla á asociación.
Sánchez afirma que Facua dará traslado destas denuncias dos usuarios ás autoridades sanitarias competentes solicitando que realicen inspeccións para verificar as irregularidades e, no seu caso, aplicar as sancións establecidas na norma.
As comunidades onde se rexistraron máis denuncias son Andalucía (86), Cataluña (45) e Madrid (32) e nas cidades de Málaga (61), Madrid (32) e Barcelona (30).

Un paquete, 100 euros en Sanidade
Investigadores da Universidade Politécnica de Cartaxena desenvolveron un estudo no que estiman que o prezo medio do paquete de tabaco en España actualmente non está entre tres e catro euros, senón que leva un custo por mortalidade prematura de 107 euros para os homes, e de 75 euros para as mulleres. Estas cifras confirman estudos anteriores e son clave para a análise do custo e do beneficio das políticas de prevención do tabaquismo.

Deixar constancia no libro de queixas
Hai varias formas para denunciar o incumprimento da lei, como deixar constancia no libro de queixas do local en cuestión e logo a comunidade autónoma é a responsable de facer a inspección.

Problemas nos hospitais
O secretario xeral de Sanidade, José Martínez Olmos, recoñeceu que a nova lei antitabaco non está sendo do todo efectiva nos exteriores das contornas hospitalarias e pediu énfase informativa".

     

 

Os médicos critican que os pacientes non coñecesen a lei


Médicos galegos trasladaron onte as súas queixas en relación a que pacientes que van ás consultas "non coñecen o alcance da lei" de racionalización do gasto farmacéutico pola que se creou o catálogo de medicamentos ós que se lles dá prioridade neste primeiro día da súa entrada en vigor. Así o explicou o presidente do Colexio Oficial de Médicos de Pontevedra, Luis Campos Villarino, que comentou que a algúns cidadáns que acudiron aos seus respectivos médicos de Atención Primaria "lles resulta chocante que a receita estea modificada". Esta foi a principal "queixa", segundo precisou, que facultativos de Pontevedra puxeron en coñecemento da entidade colexial provincial por mor da entrada en vigor do catálogo, que inclúe 34 principios activos para financiar polo Sergas. Campos Villarino recordou que o mesmo principio activo contido en diversas marcas "é bioequivalente" e existe unha "garantía de mantemento na calidade". "Intentamos clarificar a situación. E unha normativa que, a través dunha lei, inclúe a elaboración dun catálogo", manifestou o presidente do colexio de médicos pontevedrés.

O 98 por cento dos galegos teñen receita electrónica


Un total de 443 centros de saúde -o 92 por cento do total-, que cobren o 98,4 por cento da poboación galega, dispoñen de acceso á historia clínica electrónica e á e-receita, segundo asegurou a directora xeral de Asistencia Sanitaria do Servizo Galego de Saúde (Sergas), María Nieves Domínguez González. "Buscamos unha mellor atención, máis próxima e non menor tempo posible", sentenciou nunha roda de prensa celebrada en Santiago, onde garantiu que a Xunta traballa para que ou alcance "total" sexa unha realidade "nos próximos meses". Así, prevese a incorporación "progresiva" do resto de centros nos que "non hai imposibilidades técnicas", tras realizar a formación dos profesionais no novo sistema. Segundo dixo a porcentaxe de dispensa electrónica supera o 70% con 210.000 diarias. En total, dispensáronsee 40 millóns de receitas.

Pulso de Pajín á Xunta

O ministerio de Sanidade recorrerá ante os tribunais contra o catálogo de medicamentos que onte entrou en vigor en Galicia por "exceder o marco competencial" 

 

 

O Ministerio de Sanidade recorrerá ante o Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) contra a resolución pola que se crea o catálogo de medicamentos priorizado de Galicia, por "exceder o marco competencial" da comunidade autónoma. Sanidade decidiu recorrer contra o catálogo porque a súa entrada en vigor, que tivo lugar onte, "pode danar os cidadáns galegos" xa que, considerou, "pódeos deixar sen acceso a unha serie de medicamentos si financiados no resto do Estado".
Este recurso será presentado ante o TSXG "en breve", instancia que espera "deixe sen efecto" o catálogo "á espera de que se decida o que se teña que decidir", segundo resaltaron as mesmas fontes.
O ministerio xa informou á Consellería de Sanidade da Xunta da próxima presentación do recurso, á que tamén lle expresou a súa disposición a "sentar" para establecer outros "acordos".
Nesta liña, o Goberno central recordou que se están tomando" medidas para "paliar" os problemas de financiamento de medicamentos e subliñou que os recentes reais decretos ós que deu luz o Executivo central sobre esta materia supuxeron un aforro de "121 millóns anuais en Galicia". Así mesmo, o Ministerio de Sanidade traballa nun informe para remitilo ó Ministerio de Política Territorial, con competencias na materia, para recorrer contra a lei de racionalización do gasto farmacéutico aprobada no último pleno de decembro polo Parlamento de Galicia cos votos do PPdeG e BNG.
O secretario xeral de Sanidade, José Martínez Olmos, asegurou que esta medida "propón reducir o catálogo de produtos farmacéuticos" ós que teñen dereito os cidadáns de Galicia e iso ponos nunha circunstancia de desigualdade".
"Non é competencia da comunidade autónoma ese tipo de medida, co cal a imos impugnar desde o ministerio de Sanidade", recoñeceu o número dous do departamento que dirixe Leire Pajín.
Pola súa banda, o deputado popular Miguel Santalices replicoulles onte ós socialistas que afirmar que o catálogo priorizado de fármacos aprobado pola Xunta de Galicia na súa última reunión do ano "rompe a equidade" do Sistema Nacional de Saúde (SNS) é tanto como "cuestionar a efectividade" dos xenéricos e dos principios activos, animando o Executivo central a copialo en lugar de recorrer contra el.
"Faría moito mellor en copiar a Galicia e adoptar medidas que reconducisen a situación económica da Sanidade a partir do aforro no canto de recorrer contra este catálogo", xa que, de seguir "co ritmo de malgasto dos socialistas, calquera día Zapatero anunciará que os pensionistas terán que pagar os seus medicamentos".
Neste escenario, Santalices advertiu de que o PSOE segue "empeñado en facer demagoxia en lugar de oposición construtiva" e lamentou que sexa "prisioneiro das súas contradicións". "Por unha banda, defende a prescrición por principio activo e, por outra, asegura que unha medida que inclúe todos os principios activos vai en contra do equilibrio do sistema", argumentou.
Do mesmo xeito, lamentou que o PSOE "siga sen entender" que esta medida non constitúe "un pulso" ó Goberno central, senón unha ferramenta para "garantir a sustentabilidade" do sistema.

O PSdeG pide a dimisión de Farjas por "terxiversación e mala xestión"

Miguel Ángel Fernández denuncia que as listas de espera sufriron un incremento de "máis de 30.000 galegos" e reaviva as declaracións realizadas por Pachi Vázquez nas que apunta a que os médicos cobran primas por dar de alta a pacientes sen probas.

 

 

O secretario de Sanidade do PSdeG, Miguel Angel Fernández, criticou onte a "nefasta xestión" da conselleira Pilar Farjas sobre as listas de espera no Sergas. Segundo denunciou, estas sufriron un incremento de "máis de 30.000 galegos" e calculou que, na non estrutural, hai "15.000 persoas máis".
Por iso, demandou que se publique, xunto coa lista de espera de decembro, os datos da lista non estrutural -na que figuran pacientes que rexeitaron operarse nun centro alternativo ou solicitaron un aprazamento-, tal e como fixo a titular de Sanidade co bipartito, María José Rubio.
A maiores, o secretario executivo de Sanidade do PSdeG ratificou a denuncia feita hai semanas polo secretario xeral do PSdeG, Manuel "Pachi" Vázquez, en relación co pagamento de primas a médicos que traballan pola tarde en consultas externas por dar de alta a pacientes "sen probas complementarias".
Neste sentido, referiu que as instrucións do Sergas para a planificación da autoconcertación (peonadas) "deixan a porta aberta" a que os xerentes de hospital establezan diferentes sistemas de pagamento, tal e como "acontece en Burela" -no Hospital da Costa-. "Disfrázase chamando consultas de alta resolución ao que non o é", incidiu Fernández.

A interpretación pode levar ó camiño equivocado
No documento, estipúlase que nas consultas de alta resolución se debe realizar "unha proba diagnóstica ou sala especial dentro do tempo asignado ao procedemento e a instauración do tratamento", proceso que finaliza "cunha alta a primaria". Este tipo de consulta leva consigo un pagamento ao facultativo de 35 euros, mentres que a ordinaria supón 10 euros menos. A xuízo do socialista, esta redacción "permite interpretar" que a alta resolución é unha análise de sangue, cando se refire a ecografías, ecocardiogramas, electrocardiogramas e citoloxías. Por todo, criticou a "caradura" de Farjas, quen, tras suprimir as peonadas á súa chegada á consellería por entender que eran "unha perversión que os profesionais utilizaban para enriquecerse", as volveu implantar "cunhas tarifas superiores ás dos anteriores gobernos"
Dada a "mala xestión" das listas de espera e a "terxiversación" das peonadas, Fernández reclamoulle ó presidente da Xunta que "destitúa" a Farjas e "poña outra persoa" no cargo "que o faga mellor". "Galicia pasou do oitavo posto en gasto sanitario por habitante ao décimo", apuntou o dirixente socialista, para quen este dato "mostra o pouco que lle importa ao PP a sanidade pública".
En contestación a tales críticas, o deputado do PPdeG, Miguel Santalices, asegurou que a regulación da xornada extraordinaria nos hospitais adáptase ás recomendacións do Consello de Contas por mor "do descontrol imposto polo Bipartito". Santalices lamenta que os socialistas "insistan en insultar aos médicos insinuando que se venden por 30 euros para dar altas sen realizar as probas necesarias" e subliña que os facultativos "piden todas as probas precisas para facer un diagnóstico" porque "traballan para solucionar os problemas dos pacientes, e iso non ten prezo". O Goberno de Feijóo, engade o popular, regularizou a actividade extraordinaria "racionalizándoa con base en parámetros como o rendemento cirúrxico en xornada ordinaria, a estadía media preoperatoria e a relación de consultas primeiras e sucesivas". "O que non se pode é querer manipular á opinión pública como fan os socialistas confundindo a implantación de xornada extraordinaria en cosultas externas coa cirúrxica e facer interpretacións perversas e lesivas para a honorabilidade dos médicos", concluíu.

Facua recoge más de 800 denuncias por incumplir la ley antitabaco

Los bares andaluces son los que peor se adaptan a la norma.

Muchas son por aspectos ya prohibidos en la regulación anterior.

Debate en Eskup sobre la aplicación de la ley | ¿Qué implica la nueva ley antitabaco? | En Nofumadores.org y en FACUA recogen las denuncias.

 

La ley antitabaco ha arrancado sin grandes obstáculos, pero eso no quiere decir que no haya habido incumplimientos. La ministra de Sanidad, Leire Pajín, resaltó ayer que se estaba cumpliendo "con toda normalidad, como se esperaba", pero animó a los ciudadanos a denunciar los incumplimientos que detecten. Y, a juzgar por los primeros datos de las organizaciones de consumidores, estos lo han hecho en abundancia. La primera que ha hecho balance, Facua, ya había registrado a última hora de ayer más de 860 denuncias. Y a esta cifra habría que añadir las que puedan tener otras organizaciones y, sobre todo, las de los propios sistemas de inspección de las comunidades, que son las encargadas de hacer cumplir la ley, o las que se hayan recibido en las comisarías.

Facua -Federación de Asociaciones de Consumidores en Acción- destaca que todas las denuncias que recogen vienen avaladas por el nombre, apellidos y DNI del denunciante. Los bares, cafeterías y restaurantes de Andalucía son los que según las quejas ciudadanas más incumplen la nueva norma. A mucha distancia le siguen Madrid y Cataluña.
"Teníamos previsto un protocolo para trasladar las denuncias a las consejerías de Sanidad de las comunidades autónomas hasta un total de 200. Vista la avalancha, hemos tenido que replantearnos el plan de trabajo", asegura un responsable de Facua. El sistema que siguen se inicia con la comprobación, hasta donde pueden, de la autenticidad de los datos del denunciante. Su sistema informático, afirman, está preparado para rechazar numeraciones inverosímiles en los documentos de identidad, aunque son conscientes de que no es un sistema infalible al engaño. Después, envían los datos a las consejerías de las comunidades autónomas para que realicen la inspección.
Si les llama la atención la acumulación de quejas sobre un establecimiento, ellos mismos se convierten en denunciantes. Por ejemplo, aprovechando la atención que se le está prestando al tema, la organización de consumidores ya ha presentado una contra un bar del centro histórico de Sevilla que hace caso omiso de la actual ley y de la anterior, que prohíbe tener máquinas expendedoras de tabaco en el exterior, al alcance de los menores. "Llevamos años alertando sin éxito a las autoridades sobre ese establecimiento. En la Junta de Andalucía nos han remitido al Ayuntamiento; allí, a la Junta de Andalucía. Nunca han enviado un inspector". Precisamente este punto podría ser, en opinión de la secretaria de Bienestar Social de la Ejecutiva socialista, Marisol Pérez Domínguez, el talón de Aquiles de la actual ley. Pérez Domínguez citó expresamente a Esperanza Aguirre, e incluyó al resto de presidentes autonómicos del PP, en su llamamiento a que no boicoteen la ley mediante la pasividad de los inspectores. "No sería la primera vez que llaman a la insumisión", comentó en alusión a la rebeldía contra la anterior ley antitabaco mostrada abiertamente por la presidenta de la Comunidad de Madrid.
A las quejas del sector hostelero le siguen en número las de hospitales y estaciones de autobuses y ferrocarril. Especialmente denunciada ha sido la madrileña estación de Atocha. Estos recintos tienen un problema. Se entiende que en los espacios cerrados (salas de espera, vestíbulos) no se puede fumar, pero queda la duda de los andenes. En las grandes estaciones ferroviarias, como la de Atocha, estos están cerrados por tres lados y bajo techado, pero tienen uno abierto -por donde entran los trenes- que no lo está. La ley (ni en su versión actual ni en la anterior) indica qué debe hacerse en estos sitios. Solo afirma que está prohibido fumar en "Estaciones, puertos y medios de transporte ferroviario y marítimo, salvo en los espacios al aire libre". Si se le aplica el mismo criterio que el utilizado para decidir lo que es una terraza cerrada (más de dos paredes y un techo), estos andenes serían sitios cerrados -y, por tanto, zonas sin humo- a pesar de ser enormes y estar ventilados. No ocurre igual con estaciones menores o apeaderos de cercanías, donde hay como mucho un voladizo que protege a los pasajeros de la lluvia.
Otra organización que ayuda a presentar denuncias es Nofumadores.org, pero su presidenta, Raquel Fernández, aclara que no van tan lejos como Facua, y que solo asesoran. Luego el demandante debe ir a la consejería correspondiente (la lista está en su web), o a la policía municipal.
Respecto a los centros hospitalarios, donde los incumplimientos fueron evidentes el pasado domingo, las denuncias no solo afectaban a familiares que, cigarro en mano, se reunían en las puertas, sino al propio personal sanitario.

 

La 'e-receta' llega al 98% de la población

Casi todos los gallegos tienen ya acceso a la historia clínica electrónica y a la receta digital. Exactamente, un 98,4% de la población, según los datos que facilitó ayer la Consellería de Sanidade. El 1,6% restante está pendiente de que se finalice la implantación de la banda ancha en sus poblaciones. "Seguimos trabajando para alcanzar el 100%", aseguró la directora de Asistencia Sanitaria del Servizo Galego de Saúde (Sergas), María Nieves Domínguez.
El porcentaje de dispensación electrónica supera el 70%, con 210.000 diarias. Ya se han usado más de 40.000 millones de recetas electrónicas (e-recetas) desde su implantación. Domínguez destacó que, al principio de la legislatura, tan solo estaban incluidos en el proyecto 26 centros de salud y el 7% de las farmacias, mientras que, ahora son ya 1.358 oficinas de farmacia conectadas al sistema, el 99,5% del total. Además, 13 de los 14 hospitales del Sergas ya la tienen implantada y solo queda pendiente el Hospital da Costa (Burela), que dispondrá de esta tecnología desde el próximo 25 de enero, según Domínguez.
La directora de Asistencia Sanitaria resaltó que la receta electrónica permite que el usuario no necesite acudir al centro de salud cada vez que tenga que solicitar nuevas recetas de los fármacos ya prescritos. "Esto implica importantes mejoras en la calidad asistencial ya que baja el número de consultas para renovar recetas, con lo que el médico dispone de más tiempo para el diagnóstico y tratamiento". Las consultas administrativas bajaron un 30%, lo que supone 1,5 millones de citas menos. Además, Domínguez subrayó que el sistema da "una mayor seguridad" en la prescripción, dispensación y uso de los medicamentos, ya que fomenta la comunicación entre médico y farmacéutico. De este modo, la información que recoge la historia farmacoterapéutica es "más completa y facilita una gestión más eficiente".
Domínguez también señaló que desde la última semana de 2010, los gallegos pueden tener acceso desde Internet a través del portal del Sergas (www.sergas.es) a su historial farmacoterapéutico y a su plan de dispensación, así como a su coste. Con esta medida, la Consellería de Sanidade pretende facilitar a los gallegos una información "más accesible sobre su tratamiento y concienciarlos sobre su precio".

      

El Gobierno acude a los tribunales para frenar el catálogo de fármacos

Pajín intenta suspender la norma que limita los medicamentos pagados por el Sergas.

El Superior decidirá si suspende el listado que ayer se puso en marcha.

 

El País

 El catálogo de medicamentos de la Xunta empezó a funcionar ayer, muy probablemente, con las horas contadas. El Ministerio de Sanidad confirmó que va a recurrir el reglamento al Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG). Este tipo de acciones legales suele acarrear la suspensión cautelar de la norma.

El ministerio prepara ya la documentación y será cuestión de días que presente el recurso en el alto tribunal gallego, según confirmó ayer un portavoz de Sanidad. Paralelamente, el departamento de Leire Pajín está elaborando un informe para el Ministerio de Política Territorial que servirá de base para un recurso a la ley que aprobó el Parlamento de Galicia.
Son dos acciones jurídicas, una contra el reglamento y otra contra la propia ley, que cuentan con el aval de la Abogacía del Estado. El Ejecutivo las presenta por entender que el catálogo, que restringe el número de medicamentos financiados por la Xunta, excede las competencias del Gobierno autónomo y discrimina a los ciudadanos gallegos con respecto a los del resto de España, ya que no reciben subvención para las mismas medicinas.
Antes de que este recurso del ministerio se hiciese público, la directora de Asistencia Sanitaria del Servizo Galego de Saúde (Sergas), María Nieves Domínguez, recomendaba al Gobierno que copiase el catálogo para toda España. "Es una medida valiente que ayudará a hacer sostenible la sanidad pública", afirmó. Domínguez aseguró además que, tras las primeras horas de implantación del catálogo, no se produjeron incidencias ni problemas con los usuarios.
Uno de los retos en los primeros días es que las farmacias cuenten con suficientes reservas de los 34 medicamentos genéricos del catálogo (que incluye algunos contra la hipertensión y el colesterol), que serán ahora los únicos que se podrán recetar de determinados principios activos. Para ello, las boticas cuentan con una moratoria de 15 días, en los que podrán seguir distribuyendo fármacos que antes sí estaban financiados. Así, si un paciente acude a comprar con una receta prescrita antes del 31 de diciembre, podrá retirarlo, aunque no esté dentro del catálogo. Después de esos 15 días, el listado de la Xunta regirá para esos 32 fármacos. Los enfermos crónicos que ya usaban la receta electrónica y tenían prescripciones para varios meses no necesitarán hacer ningún trámite nuevo, ya que la farmacia les cambiará automáticamente el tratamiento al nuevo fármaco subvencionado.
Todo esto puede quedarse en nada si el TSXG suspende la aplicación del catálogo, tal y como vaticina el Ministerio de Sanidad. La Consellería de Sanidade, tras recibir la noticia del recurso, se limitó a señalar que cumple con el mandato del Parlamento, que aprobó la ley en el Pleno del pasado 22 de diciembre, con los votos del PP y el BNG El ministerio, por su parte, señaló que han informado al departamento de Pilar Farjas de todos los trámites que están haciendo y que se ha puesto a su disposición para articular medidas de ahorro farmacéutico que no vulneren el principio de igualdad en todo el territorio español. La Xunta pretende ahorrar con estos 34 medicamentos más de 100 millones de euros al año.
Según los datos que presentó ayer la Federación de Asociaciones para la Defensa de la Sanidad Pública, Galicia está ligeramente por debajo de la media española en gasto sanitario por habitante, con 1.266,13 euros para 2011, frente a 1.288,58 del conjunto de España. El gasto en la comunidad autónoma se ha reducido en 67,26 euros, cuando la bajada media general fue de 55,37. La organización destacó la disminución del gasto medio presupuestado per cápita para 2011 respecto a 2010: de 1.343 euros a 1.288, un 4% menos.



El Ministerio de Sanidad impugnará el catálogo gallego de medicamentos (El Mundo)

     

  

Catorce denuncias en Galicia tras a entrada en vigor da lei do tabaco

Pontevedra é a provincia galega con máis incidencias, seis, e A Coruña, cunha, a que tivo menos.

A entrada en vigor da Lei do Tabaco, máis aló dos cambios dos usos nos fumadores e as repercusións económicas que suporán para o sector da hostalería, tamén levou aparellada as primeiras denuncias polo seu incumprimento e onte desde a asociación de consumidores Facua contabilizábanse catorce reclamacións en Galicia, ás sete da tarde, aínda que desde esta organización recoñecían que esperaban que o número aumentase. No ámbito nacional esta cifra elevábase ata os 401 nas primeiras 24 horas de aplicación da nova norma.
No caso galego, o maior número de incidencias, seis, rexistráronse na provincia de Pontevedra; seguida de Lugo, con cinco; Ourense, con dous; e A Coruña, onde se rexistrou unha soa reclamación. Fronte a estas cifras, desde Facua destacaban que o ránking provincial en España encabezábano Málaga, con 84 casos; Madrid, con 67, e Barcelona, con 49. Desde esta organización de consumidores destacábase que aínda que na súa maioría as reclamacións producíronse en establecementos de hostalería, tamén se rexistraron por infraccións na contorna de hospitais e estacións de tren.

Denuncias virtuais
Facua, que ata habilitou un espazo na súa web, www.facua.org, para denunciar os incumprimentos da normativa, centraliza este tipo de denuncias, e trasládaas «ás autoridades sanitarias competentes para que realicen as inspeccións necesarias para verificar as irregularidades e, no seu caso, aplicar as sancións establecidas na norma».
Esta entidade reclamou, nos últimos días, ás autoridades sanitarias que aumenten as inspeccións e aos usuarios que denuncien aos locais ou organismos onde se permita fumar aos clientes ou empregados, ou se detectan fumadores nos parques infantís ou que salgan en programas de televisión, e tamén aos establecementos hostaleiros que non respecten a restrición dun máximo do 30% de cuartos para fumadores, que deben estar separadas do resto.