13 DE MAIO DE 2010

13 DE MAIO DE 2010
13 DE MAIO DE 2010: GRAZAS!!!

NOTICIAS DA SAÚDE (EUROPA PRESS)

NOVAS DA SAÚDE

NOTICIAS GALIZA



NOVAS DE GALIZA:





9 ago 2011

Declaración da Asociación Galega para a Defensa dá Sanidade Pública polos cambios das áreas sanitarias en Galiza

A Lei Xeral de Sanidade (LGS) estableceu un modelo sanitario descentralizado, que transfería ás Comunidades Autónomas a responsabilidade da ordenación, a xestión e a prestación dos servizos. Estas á súa vez deberían transferir ás Áreas Sanitarias a xestión dos servizos e actividades, para garantir a proximidade aos problemas e necesidades de saúde e facilitar a participación social nas actuacións do sistema sanitario.

As Áreas Sanitarias son as responsables da xestión dos centros sanitarios e das actividades e programas sanitarios. (capítulo III, art,56 ap 2).

Deberán ter órganos de dirección, xestión e participación (art, 57). No seu territorio os hospitais deberán desenvolver as súas actividades complementariamente coas actividades da Rede de Atención Primaria.

Coa creación a creación das Estruturas de Xestión Integrada das Áreas Sanitarias e a eliminación das áreas de Monforte, Salnes,  Barbanza e Valdeorras , a Consellería de Sanidade pon en evidencia o tipo de política sanitaria que pretende aplicar en Galicia, contraria ao establecido pola LGS e que está dirixida a :

1.- Evitar o control da súa xestión xa que publicou estes decretos que alteran as estruturas das áreas sanitaria, nos meses de xullo de agosto, cando a maioría dos traballadores sanitarios e cidadáns gozan das súas vacacións, coa intención de evitar o seu coñecemento e calquera resposta social ou sindical.

2.- Desmantelar de xeito progresivo as áreas sanitarias que foron creadas para planificar, distribuír e xestionar os recursos sanitarios en función das necesidades de saúde de cada territorio contando coa participación cidadá e profesional. Estas estruturas supón un estorbo para introducir o mercado e a competencia na sanidade. Preténdese así trasladar a Galicia a política privatizadora posta en práctica polo PP en Madrid onde eliminou as 11 áreas sanitarias da CCAA, coa finalidade de ampliar o espazo de negocio das multinacionais sanitarias que se fixeron cunha parte importante dos recursos sanitarios a través da colaboración público privada e as PFI (como en Galicia)

A ausencia de órganos de participación social na estruturas de xestión e o peche das áreas sanitarias de Monforte, O Salnés ou Barbanza, suporán que estas perderán a capacidade para planificar e defender os intereses sanitarios da súa poboación

A desaparición da Atención Primaria dos órganos de xestión destas estruturas, suporá a súa laminación definitiva dado o seu escaso peso dentro do sistema. A xestión da AP quedará subordinada aos grandes hospitais, a pesar de que debería ser o eixo do Sistema Sanitario segundo a Lei Xeral de Sanidade e a Lexislación Sanitaria Galega. 


Manuel Martin García
Portavoz Asociación Galega para a Defensa dá Sanidade Pública

La plataforma sanitaria pide al PP que dé la cara por el hospital

El alcalde duda de las palabras de la Xunta y convoca un pleno urgente

La Voz

El alcalde de Monforte comparte la «sorpresa» y la «preocupación» de la Plataforma en Defensa de la Sanidad Pública ante la publicación del decreto del área sanitaria de Ourense, que supedita la dirección del hospital de O Barco a la gerencia de la capital de la provincia. «A conselleira asegurou que non ía existir esa dependencia, pero o decreto [de Ourense] di o contrario. Só queda por saír o [decreto] de Lugo, e tememos que siga o mesmo camiño», señala Severino Rodríguez, que ayer anunció la celebración de un pleno extraordinario tras reunirse con representantes de la plataforma sanitaria.
El pleno tendrá lugar el próximo viernes, a las ocho y media de la tarde, tal y como solicitaba la plataforma en un escrito que registró en las oficinas municipales tras entrevistarse con el regidor. «Agardamos que os que dicían que todo esto era unha mentira dean agora a cara ante o pobo», advirtió Maribel García, portavoz del colectivo que defiende la autonomía del hospital comarcal, en referencia al PP.
Si se aplica el modelo de Ourense en Lugo, argumenta al alcalde, «estaríamos ante un incumprimento das promesas que fixo a conselleira e o propio presidente de la Xunta». Y lo que está en juego, a su juicio, es mucho más que un simple cambio de papeles en el organigrama provincial del Sergas. «O que vai pasar é que, de forma gradual, o hospital comarcal perderá servizos a pasará a ser outra cousa, xa que todas as decisións tomaránse dende Lugo», explica Severino Rodríguez. Tras la publicación del decreto del área de gestión integrada de Ourense, el regidor monfortino ve claros indicios de que el hospital comarcal «vai na peor dirección» y hace un llamamiento para que partidos y agentes socioeconómicos se movilicen para defender su autonomía.


Efecto bumerán

La Voz

El PP jugó fuerte en la polémica sobre el área sanitaria. Y a una sola carta: que la posible pérdida de autonomía del hospital era un cuento de la plataforma. Ahora hay decretos publicados que sugieren lo contrario. Y no los firma el BNG, al que acusaban de manipular la polémica, sino la conselleira de Sanidade. Si el decreto de la provincia de Lugo sigue el modelo aplicado en Ourense, los populares no quedarán en muy buen lugar.

Apoyos del PSOE y de la asociación de comerciantes

La Voz


La ejecutiva provincial del PSOE expresó ayer su apoyo a la Plataforma en Defensa de la Sanidad Pública de Monforte y acusó a la Xunta de fomentar el deterioro de la sanidad pública «parta beneficiar a empresas privadas». «Coa publicación en pleno agosto das áreas ourensáns queda demostrado que os hospitais comarcais van perder autonomía e pasarán a depender das capitais de provincia», señalan los socialistas lucenses en un comunicado. Este decreto, advierten, «pon claramente de manifesto cales son as verdadeiras intencións [de la consellería] que negaron reiteradamente tanto a señora Farjas como os representantes políticos do PP na comarca de Lemos».
Por otro lado, el Centro Comercial Urbano, cuya directiva tenía previsto reunirse ayer con la plataforma sanitaria, avanzó antes de este encuentro su respaldo a la defensa de la autonomía del hospital comarcal.
El alcalde de Monforte, por su parte, anunció ayer que remitirá escritos a la consellería de Sanidade, Pilar Farjas, y a la delegada territorial de la Xunta en Lugo, Raquel Arias, interesándose por los planes más inmediatos para el hospital. También trasladará su preocupación a los diputados autonómicos y provinciales que representan a la zona sur de la provincia.