13 DE MAIO DE 2010

13 DE MAIO DE 2010
13 DE MAIO DE 2010: GRAZAS!!!

NOTICIAS DA SAÚDE (EUROPA PRESS)

NOVAS DA SAÚDE

NOTICIAS GALIZA



NOVAS DE GALIZA:





15 dic 2010

Os gases de combustión nas urbes galegas superan o límite legal para a saúde

Adega denuncia que a atmósfera dos núcleos urbáns de Galicia ten unha alta concentración de óxidos de nitróxeno, gases moi nocivos.

Segundo os datos dun estudo realizado polo ex presidente da asociación ecoloxista Adega e catedrático de Bioloxía e Xeoloxía, Ramón Varela, a concentración de óxidos de nitróxeno detectados no aire das principais cidades galegas superou este ano os limites legais– marcados en 220 microgramos por m3 e hora–en moitas ocasións. A partir da información do catedrático de Bioloxía pódense tirar datos tales como que todas as áreas urbanas de Galicia estiveron nalgún momento do ano por riba dos valores máximos recomendados.
O estudo, do que se fixo eco a Adega, tamén sinala claramente quen son os culpables. As emisións contaminantes, “altamente tóxicas para a saúde e nocivos para o medio ambiente”, proveñen fundamentalmente dos motores de combustión–do tráfico– e da queima de combustibles nas industrias.
Especialmente contaminadas por este motivo atópanse as cidades de Ourense, Compostela, Vigo, Ferrol e Pontevedra. Con todo, dende Adega advirten: “A contaminación por óxidos de nitróxeno non só é moi perigosa senón que tamén se expande dunha forma moi rápida. Iso quere dicir que o feito de que as grandes empresas contaminantes de Galicia estean preto das cidades, os problemas derivados da emisión de tóxicos non van quedarse só nas urbes, senón que se expanderán de forma moi rápida a outras zonas”.
Segundo os datos manexados por Adega, as grandes cidades galegas sobrepasaron este ano con creces o número de veces que emitiron a atmósfera unha cantidade de gases superior ao máximo legal permitido de 200 ug/m3 .
Así, Pontevedra tería sobrepasado ata en sete ocasións a máxima permitida, mentres que Lugo o tería feito só en catro ocasións e e Ferrol e A Coruña en 24 e 14 veces. Non obstante, recóllense datos moito máis graves como é o caso de Santiago de Compostela que sobrepasou os máximos permitidos ata en 52 ocasións, mentres que Pontevedra fíxoo en 68, Vigo en 70 e Ourense en 112 veces.
“O certo é que a situación da cidade de Ourense é especialmente grave”, apuntan dende Adega. “A súa máxima horaria de emisión chegou a ser de 458 ug/m3 , sobrepasando en maís do dobre o permitido, e ademais pasa case todo o ano por enriba deses números. As altas temperaturas da provincia fan que as emisións se propaguen moi rapidamente a outras zonas, chegando incluso aos Ancares”, comentan.

    

EL PLENO RATIFICA EL DICTAMEN DE LA COMISIÓN: Aprobada la ley de prevención de alcohol en menores

“La norma viene a suplir la acción del gobierno, es innecesaria y contraproducente”, critica el portavoz del PSdeG, Modesto Pose.

Hiedra García. Madrid

El Pleno del Parlamento de Galicia ha aprobado con los votos a favor del Grupo Parlamentario Popular el dictamen de la Comisión 5ª de Sanidad, Política Social y Empleo sobre el proyecto de ley de prevención del consumo de alcohol en menores que eleva la edad mínima permitida a 18 años para consumir bebidas destiladas y fermentadas. Los demás partidos políticos, PSdeG y BNG, han votado en contra tras rechazarse las enmiendas que presentaron.
“Es una ley necesaria para preservar la salud de nuestros adolescentes”, ha asegurado la diputada popular Ángeles Díaz Pardo en la defensa un texto que “prioriza la prevención frente a la búsqueda de soluciones una vez que se ha producido el problema”.
Sin embargo, la oposición desde el principio de la llegada de esta proposición al Parlamento la ha tachado de “sancionadora y recaudatoria”. Por esta razón, el BNG presentó una serie de enmiendas para “garantizar que las sanciones sean educativas y de trabajo en beneficio de la comunidad”, ha asegurado la portavoz del BNG en materia de Sanidad. Ana Luisa Bouza también ha criticado que se impida acceder a los menores a locales donde venden alcohol y, por otro lado, sí que puedan trabajar en bares o restaurantes. Además, la diputada nacionalista asegura que con las sanciones que prevé la ley se está equiparando a los menores con quienes venden bebidas alcohólicas.
Por su parte, el portavoz socialista Modesto Pose ha subrayado el problema real que tienen los jóvenes con el alcohol, que consumen en forma de “atracones”. Pero este problema, según Pose, está siendo magnificado por el Partido Popular y no se ha estudiado en profundidad. El objetivo del PPdeG, asegura Pose, “es poner una ley que venga a suplir la acción del gobierno, una ley que es innecesaria y contraproducente”. Para el diputado socialista el articulado de esta normativa se basa en “infracciones, prohibiciones y meras declaraciones de intenciones” y no trata de arreglar los verdaderos motivos “que llevan a los jóvenes a la bebida”.



   
   

O Centro de Transfusión descoñece oficialmente que pecha San José

As transferencias dos edificios da Deputación que están en mans do Sergas produciranse o 1 de xaneiro.

O Centro de Transfusión de Galicia non ten coñecemento «nin oficial nin oficiosamente» de que o hospital de San José estea a piques de pechar. Esta situación transcendeu por mor de solicitar ao CTG información sobre o lugar ao que serán trasladadas estas dependencias no momento no que o Sergas faga entrega do edificio á Deputación. As transferencias do persoal serán o 1 de xaneiro. A consellería de Sanidade devolverá os inmobles ao organismo provincial, segundo o acordo alcanzado.
O Sergas está a trasladar as consultas externas do San José ao Lucus Augusti e tres dos catro pacientes de longa estancia xa os ingresou en Polusa o pasado sábado. No Plan de Traslados do Sergas figura que ao novo hospital non irá ningún ingresado neste hospital.

    

Sanidad llama a donar sangre para alcanzar las 10.000 aportaciones

En las fiestas aumenta la demanda de componentes sanguíneos por urgencias derivadas de accidentes de tráfico.


 La Consejería de Sanidad llama a la ciudadanía a donar sangre para alcanzar las 10.000 aportaciones en la campaña de Navidad con el fin de mantener la actividad asistencial de los centros hospitalarios gallegos en una época en que se incrementan los desplazamientos por carretera y aumenta la demanda de componentes sanguíneos por urgencias derivadas de accidentes de tráfico.

Así lo ha resaltado, en declaraciones a los medios de comunicación, la consejera de Sanidad, Pilar Farjas, antes de donar sangre en la unidad móvil del Centro de Transfusión de Galicia desplazada hasta la sede del Sergas, en Santiago.

Farjas ha resaltado que, en el marco de esta campaña especial de donación 'Navidad 2010', es un "momento adecuado" para "seguir demostrando la solidaridad y generosidad de todos los gallegos" con el objetivo de mantener "la actuación de los hospitales y la actividad asistencial".