13 DE MAIO DE 2010

13 DE MAIO DE 2010
13 DE MAIO DE 2010: GRAZAS!!!

NOTICIAS DA SAÚDE (EUROPA PRESS)

NOVAS DA SAÚDE

NOTICIAS GALIZA



NOVAS DE GALIZA:





9 feb 2011

La oposición rechaza que el ahorro del catálogo gallego de fármacos sea para construir centros con fondos privados

Farjas pide "a Madrid" que permita construir los centros de salud

Farjas pide al PSOE que interceda ante Madrid para "no impedir" que se construyan centros de salud con lo que no se gasta en medicamentos


Europa Press


Los grupos de la oposición, PSdeG y BNG, han mostrado este miércoles su rechazo a que la Xunta de Galicia utilice el ahorro conseguido por el catálogo de medicamentos para construir centros de salud a través de la fórmula público-privada.
   Fue durante el debate de una interpelación en la que la conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, volvió a pedir al PSdeG que "pida a sus colegas" de Madrid que "no impidan a Galicia" mantener la "sostenibilidad" y que no obstaculicen "construir los centros de salud" con el ahorro de "3,9 millones".
   La primera en advertir que pagar con el ahorro los centros de salud por la fórmula del pago aplazado supondría "incumplir" la ley que regula la creación del listado gallego de fármacos --aprobada con los votos del PPdeG y BNG-- fue la nacionalista Ana Luísa Bouza.
   Así, indicó que de las palabras del conselleiro de Presidencia, Alfonso Rueda, acerca de que el recurso del Gobierno central a la normativa ponía en cuestión la construcción de centros de salud, se desprende que la Xunta tiene la intención de destinar el ahorro del catálogo a "pagar el sobrecoste" que supone, dijo, la construcción a través de este sistema de pago aplazado.
   La parlamentaria del Bloque advirtió de que la ley incluye específicamente en una disposición adicional que el ahorro "se reinvertirá en la mejora del sistema público", por lo rechaza que emplear estos fondos para sufragar estas obras con colaboración privada respete el espíritu de la ley.
   "Incumple la ley de racionalización, incumplen su propia ley", ha exhortado Bouza, quien advirtió de que los nacionalistas "pondrán toda la carne en el asador para exigir el cumplimiento" de la normativa.

YA GASTARON EN UNA VACUNA
   Por su parte, la socialista Carmen Acuña y autora de la interpelación que motivó este debate, recordó que el presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ya anunció en una rueda de prensa del Consello de la Xunta que los primeros siete millones de euros del ahorro farmacéutico serían para financiar la vacuna contra la meningitis para todos los niños.
   "Ya lo gastaron en una vacuna", recalcó la parlamentaria, en relación a que ahora dicen que los 3,9 millones de euros se destinarán a construir centros de salud.
   Así, también mostró su oposición a que con el ahorro del gasto se financie "quizás" el nuevo hospital de Pontevedra o los nuevos centros de salud con colaboración público-privada. Al respecto, tanto Acuña, como Bouza, insistieron en que a los alcaldes se les obliga a firmar una cesión de terrenos en las que se recoge que la construcción de estas infraestructuras serán por el sistema de pago aplazado.
   "Son ustedes los que están poniendo obstáculos y en peligro la sostenibilidad del sistema", ha reprochado la popular Ángeles Díaz Pardo a los socialistas, a los que recordó que el catálogo respeta la máxima "igual calidad a menor precio". Además, recordó que en 15 días se han ahorrado 3,9 millones de euros.

  
La oposición rechaza que el ahorro del catálogo sea para construir centros con fondos privados (Redacción Médica) 

   

Rechazada una moción que pedía información sobre las prioridades en las listas de espera

“Estamos hartos de ser pioneros en tonterías”, según el diputado socialista Modesto Pose 

Redacción Médica



El primer Pleno del Parlamento gallego de este año ha estado marcado por la decisión del Ministerio de Sanidad de elevar al Tribunal Constitucional un recurso contra el catálogo priorizado de fármacos de la comunidad. Sin embargo, ningún punto del día se refería expresamente a este tema sobre el que los diputados han debatido en el transcurso de una moción del PSdeG que instaba a la Consejería a informar sobre las prioridades en las listas de espera, y que finalmente, ha sido rechazada con los votos en contra del PPdeG.
En la defensa de su moción, el portavoz de Sanidad del Partido Socialista de Galicia, Modesto Pose, ha asegurado que la media de espera en el Complejo Hospitalario Universitario de A Coruña en el servicio de Cirugía Torácica es de 59 días, cuando en 2008 era de 46 días. “Si antes estas cifras eran intolerables, ahora lo son más, y lo que es más intolerable es que la consejera Pilar Farjas diga que ahora estamos operando a los más graves”, afirma Pose. El diputado ha calificado de “payasada” la política de la Consejería de atender a los pacientes más graves, los de prioridad 1, “cuando ni siquiera están establecidos los parámetros que definen esta prioridad 1”.

Pioneros “en tonterías”
“Espero que no seamos pioneros también en esto –continuaba Pose en el Pleno–, porque estamos hartos de ser pioneros en tonterías”, en referencia al catálogo priorizado de fármacos, tema que no ha tardado en salir en la comparecencia del diputado socialista. Sin embargo, ha prometido que desde su partido se van “a callar” hasta que salga la sentencia del Constitucional. 



En su turno, la portavoz de Sanidad del Bloque Nacionalista Gallego volvió a retomar el tema de las listas de espera para afirmar que la política de la Consejería de eliminar la actividad vespertina en los hospitales es “un fracaso” y que la autoconcertación “es necesaria y es más barata que la concertación con los centros privados”. Además, ha asegurado que la Consejería considera “el ahorro en gastos del personal por encima de la obligación de atender a los pacientes”. Según Bouza, las condiciones laborales establecidas por Sanidad no han sido decididas en la Mesa Sectorial, con los sindicatos y trabajadores, sino “unilateralmente” y pide que se rectifique “esta actitud de absoluta falta de negociación”.





El tema de las listas de espera, según el portavoz del Partido Popular de Galicia y presidente de la Comisión 5ª de Sanidad, Política Social y Empleo, Miguel Ángel Santalices, “tiene un origen largo”, empezó con la autoconcertación del hospital de Burela y se ha ido “mezclando” con la prioridad, las infraestructuras, y “hoy con el catálogo”. Para Miguel Ángel Santalices, el establecimiento de las prioridades ha sido constituido por un grupo de trabajo entre el Sergas y las sociedades científicas, que “definieron los criterios necesarios para mejorar la calidad en este proceso”. Por lo tanto, los servicios de cirugía de los hospitales están aplicando una “programación preferente para estas patologías graves”, mientras que las consultas “recibieron instrucciones sobre la gestión de sus agendas, para tratar de que todos los pacientes que soliciten cita estén incluidos en el registro de espera eliminando así los cajones”.


COMUNICADO DE PRENSA: PLATAFORMA POLA DEFENSA E MELLORA DA SANIDADE PÚBLICA DE OURENSE

A Plataforma pola Defensa e Mellora da Sanidade Pública de Ourense, reunida o día 7 de Febreiro do 2011, ante as propostas da Xerencia do CHOU e dos responsables do SERGAS sobre cambios e modificacións nos Hospitais de Toén e Piñor, quere manifestar a opinión pública o seguinte:
A nosa provincia ten sido e sigue sendo unha das de menor inversión sanitaria de Galicia, estamos a cola dos
investimentos cando noutras lugares se teñen licitado e posto en marcha novos hospitais e centros de saúde. O famoso Plan Director do CHOU que nos ía a dotar dunha nova infraestructura hospitalaria é hoxe unha remora que acumula meses de paralización pola desidia e mala xestión dunha Consellería de Sanidade empeñada no recorte e na privatización dos servizos públicos que está a espera de que emerxa algún grupo empresarial disposto a facer “caixa” cos problemas de saúde do ourensáns ao estilo dos chamados modelos PFI que queren implantar nos novos Hospitais de Vigo e Pontevedra e namentras os pacientes son atendidos en dependencias obsoletas e apretados nas habitacións e nas consultas, mermando tanto a calidade asistencial como as condicións de traballo dos profesionais sanitarios.
En Ourense por moito que se empeñe a Xerencia do CHOU o número de camas que existen na actualidade son moi necesarias e a realidade amosanos que en moitos meses do ano o incremento de ingresos e as patoloxías asociadas a unha poboación moi envellecida fan que se ocupen e se non se ocupan é porque se utilizan solucións intermedias ( UPIs, ou asimilados) que son moi malas alternativas para arranxar estos deficits.
Desgraciadamente esta falla de planeamento tamén aflora noutras cuestión de gran importancia como a situación do Servizo de Pediatria do CHOU, cun deficit importante de efectivos para a realización das gardas e cun retorno aos chamados “contratos lixo” obrigando a ter que asinar, contratos, mes a mes as provocando de novo que Ourense perda profesionais sanitarios que emigran para outras zonas buscando mellores condicións laborais e causando mermas asistenciais para pacientes e usuarios.
Esta falla de inversións e de planeamento da sanidade xeral de Ourense acada unha gravidade moi importante no referido a Saúde Mental que pasa por ser a gran ignorada do sistema público de saúde. A conxelación/paralización do Plan Estratéxico de Saúde Mental 2006-2011 por parte do Sergas e da Xerencia do CHOU, a falla ou mantenemento en precario dos dispositivos asistenciais necesarios en psicoxeriatría, equipos de continuidade de coidados, infantoxuvenil, en conductas adictivas, en rehabilitación e reinserción social de doentes, en dar alternativas a hospitalización tradicional do paciente de saúde mental, etc conleva que hoxendía nos atopemos que a busqueda de alternativas para o hospital de Toén se convertan en “parches” que non só non solucionan a súa situación senon que poden agravar a xa deteriorada e maltreita sanidade de Ourense.
Manifestamos claramente que a situación do Hospital de Toén esixe respostas que rematen coa marxinación asistencial que sufren tanto pacientes como traballadores que teñen que soportar unhas infraestructuras moi deficitarias e obsoletas pero as mesmas tiñan que anticiparse, vai tempo, e encamiñarse por uns derroteiros moi diferentes aos propostos pola Xerencia do CHOU.
A Plataforma denunciou, no seu momento, que o peche de Piñor durante o verán para facer reformas  anticipaba “intencións ocultas”. Acusousenos de demagoxia e de crear alarmismo pero a realidade amosa o xusto e racional das nosas queixas e temores.
Dende a Plataforma chamamos a cidadania de Ourense e os profesionais sanitarios a decir NON a esta reforma do Hospital de Piñor polos seguintes motivos:
-Ourense non pode perder camas hospitalarias.
-En relación coa anterior, consideramos que a solución do Hospital de Toén non pode pasar por desfacer o
servizo de Medicina Interna de Piñor para pasalo a un Hospital Nai e Cristal xa de por sí moi xustos de espazos ede camas.
-As reformas que se queren facer no Hospital de Piñor son un novo despilfarro, cando se presume tanto de
políticas de aforro, pois non vai nin seis meses que se fixo un importante gasto nese Hospital nas prantas que
agora se queren empregar para os pacientes do Hospital de Toén.
-Calquera reforma ou cambio ten que manter os dereitos dos traballadores afectados.
-Ourense precisa urxentemente que se orzamente dunha vez por todas ao completo o Plan Director do Chou cun dimensionamento das necesidades de camas e servizos adaptadas a nosa realidade poboacional e asistencial.

Ourense 8 de Febreiro do 2011.-

El Sergas recuperó las peonadas en cirugía meses después de haberlas suspendido

El Pais

La publicitadísima eliminación de las llamadas peonadas -horas extras que la Consellería de Sanidade paga a los médicos por realizar consultas y operaciones en horario de tarde- duró lo que tardó en pasar el verano de 2009 cuando el departamento de Pilar Farjas lanzó el anuncio sin ofrecer más explicaciones.

Tan pronto como las listas de espera empezaron a dispararse en algunos hospitales y con el mismo oscurantismo con el canceló el servicio, el Sergas retomó la autoconcertación ya en otoño de ese año, según admitió ayer el departamento de comunicación de la consellería. La explicación llegó después de que la diputada nacionalista Ana Luisa Bouza hiciese público un documento enviado en las gerencias de los hospitales en el que se regulaban las jornadas extraordinarias de los médicos. Según Bouza, en el segundo semestre de 2010 y tras dispararse las listas de espera, la Xunta de Feijóo dio su brazo a torcer y retomó el sistema que tanto había criticado.
Un portavoz oficial del Sergas admitió a este periódico que la decisión había llegado mucho antes, apenas unos meses después de suspender las peonadas. "En otoño de 2009, Sanidade generó la herramienta adecuada para gestionar una actividad extraordinaria atendiendo a su naturaleza", señaló. La circular enviada a los gerentes de los complejos hospitalarios regula las peonadas tanto para operaciones quirúrgicas como para consultas y establece incluso las tarifas para cada cirugía.
Pese a que la llamada autoconcertación apenas estuvo suspendida durante un trimestre, Sanidade evitó desde entonces dar información sobre el número y la organización de estas jornadas extraordinarias. El hecho de recuperar las peonadas no impidió que las operaciones quirúrgicas en el primer año de Feijóo en la Xunta se redujesen en 6.800 respecto al año anterior, según los datos que hizo públicos el Consello Económico e Social.
La supresión de las horas extraordinarias de los médicos en verano de 2009 se produjo después de que el Consello de Contas criticase durísimamente el sistema empleado por el bipartito en los hospitales. Al llegar al poder, Feijóo se comprometió a que "no se haría en jornada de tarde lo que los médicos dejan de hacer por la mañana". Sanidade alega que la actividad de los quirófanos se ha incrementado desde que el PP regresó a la Xunta.

   Sanidade ahorra 3,9 millones en los 15 primeros días del catálogo



 

O BNG acusa a Xunta de fixar as peonadas sen consenso

Unha vasectomía fóra da xornada habitual págase a 73 euros e unha consulta de alta resolución a 35

Xornal de Galicia


A voceira parlamentaria de Sanidade, Ana Luisa Bouza, levou onte ao pleno do Parlamento autonómico un documento que desvela que o Servizo Galego de Saúde (Sergas) “impuxo” nos hospitais galegos as condicións laborais da xornada extraordinaria, o que se coñece como peonadas ou autoconcertación. A circular interna de Sanidade inclúe tanto as tarifas segundo o tipo e tempo estimado de intervención cirúrxica, como os criterios de inclusión dunha operación na actividade de tarde. Precisamente os sindicatos da mesa sectorial levaban meses pedindo á consellería que se acordasen estes criterios na mesa sectorial, logo de invalidar os que existían co bipartito.
“Levamos desde decembro denunciando o dobre discurso da consellería, que se referiu as peonadas como un sistema perverso e acusou aos profesionais de empregalas para non traballar pola mañá e logo, como non melloraron a organización dos servizos, tiveron que empregalas despois”, sinala María Xosé Abuín, voceira de CIG-Saúde, que engade a respecto do documento levado á cámara galega polo BNG que Sanidade “se comprometera a pasalo pola mesa sectorial” e, pola contra, “actuou dun modo oscurantista”.
A mesma opinión expresou desde UGT, javier Martínez, que indicou que “para regular hai que negociar” e que non se poden tomar este tipo de decisións sen pasar pola mesa sectorial, mentres que Lola González, de CC OO, considera positivo que se unifiquen os criterios para remunerar as peonadas, pese a que lamentou que esta decisión non fose acordada coas centrais sindicais baixo a escusa de que “só se trataba dunha cuestión de condicións económicas”.

OS CRITERIOS
No documento que ensinou Bouza durante o debate dunha moción do PSdeG sobre este mesmo aspecto, aparecen os criterios de inclusión, funcionamento, asignación, tarifas e financiamento das peonadas, así como un anexo no que aparecen as intervencións susceptibles de entrar na actividade de tarde e un apartado sobre a avaliación do programa.
Durante a súa intervención, a parlamentaria nacionalista esixiu ao Servizo Galego de Saúde que “negocie” cos profesionais sanitarios a realización de xornadas extraordinarias e lamentou a “falsidade do discurso” da consellería.
Entre os requisitos para os criterios de inclusión, recóllese que o centro asegurará a atención de prioridade 1 ou preferente en xornada ordinaria e que quedan excluídos das peonadas os programas de actividade complementaria vinculada á exención de gardas.
En canto ao funcionamento, o documento sinala que a actividade “nunca empezará” antes das 16.00 horas, que non se poderán superar os dous cirurxiáns por intervención e que o número global de procedementos en xornada extraordinaria nunca poderá ser maior que o das que se realizan polas mañás. Ademais, recolle que o número de profesionais de enfermaría asignado a cada actividade será o mesmo en todos os hospitais do Servizo Galego de Saúde e que cada sanitario deberá asinar o consentimento.
Segundo o anexo ao documento queda establecidos os tempos de quirófano e as tarifas que se lles aboan aos facultativos, así como a tarifa global do proceso. Por exemplo, para unha conización do colo uterino, establécese un tempo de 33 minutos, 69 euros para o facultativo e 258 de custo xeral. Para unha vasectomía, estímanse 35 minutos, 73 euros para o facultativo e 273 euros. A acción cunha maior retribución para o facultativo é a prostatectomia radial –Uroloxía–, que ascende 292 euros e un custo xeral de 1.094 euros. Para as consultas externas destinaranse 25 euros por facultativo para as ordinarias e 35 para as de alta resolución.
Por outra parte, a conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, presentou onte o Consello Asesor de Pacientes, que representa un novo mecanismo de participación que permitirá aos cidadáns expresar as súas necesidades e propostas, segundo destacou. Sinalou que se trata dun “circuíto accesible e directo” para que os doentes contacten coa Administración e trasladen a súa opinión.

    

Farjas recoñece que o catálogo aforrará 22 millóns de euros menos do previsto

Os farmacéuticos estiman que cada oficina perderá entre 3.000 e 4.000 euros en medicamentos xa mercados coa lei galega

Á espera dun fallo do Tribunal Constitucional (TC) que podería invalidar o catálogo galego de medicamentos, a conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, compareceu onte en rolda de prensa para avaliar os resultados acadados polo seu departamento coa implantación do polémico listado. Recoñeceu que o aforro anual será de 90 millóns de euros, un 20% menos dos 112 millóns calculados antes da aprobación da lei galega de racionalización do gasto farmacéutico. Os primeiros resultados do listado deixan un aforro menor que as medidas suxeridas por Leire Pajín e adoptadas no Consello Interterritorial do Sistema Nacional de Saúde (SNS) por autonomías e ministerio.
En concreto, a consellería cifrou en 3,9 millóns de euros o “aforro real” que se acadou en 15 días –entre o 17 e 31 de xaneiro de 2011– coa implantación do catálogo e en oito millóns o que se conseguirá ao mes. Tamén destacou que se prescriben unhas 40.000 receitas, da que menos dun 1% corresponde a excepcións recollidas na súa aplicación.
“O catálogo cumpre o seu obxectivo”, subliñou, para engadir que a prescrición de xenéricos, experimentara un incremento do 86% entre xuño de 2010 e xaneiro de 2011, polo que Galicia xa estaba “por riba da media española” na prescrición destes compostos. Así mesmo, lamentou o feito de que algo “falla” na planificación do Goberno central, que “defende os mesmos argumentos que as farmacéuticas”.
Por outra parte, os farmacéuticos ourensáns –colectivo que a través do seu órgano de colexiación tamén recorrerá o catálogo– advertiron onte de que cada oficina perderá “entre 3.000 y 4.000 euros” coa implantación do catálogo, xa que os fármacos en stock que tiñan e que agora quedan fóra do listado non serán “pagados nin recollidos”.

 

Cuatro millones de ahorro en solo 15 días con genéricos (El Correo Gallego)

 

 

Acusan o Sergas de desviar á lista de espera casos de cancro que antes se tramitaban de urxencia

Xornal de Galcia



O voceiro de Sanidade do Grupo Parlamentario Socialista, Modesto Pose, acusou onte a Consellería de Sanidade de crear un discurso baseado no “nós atendemos aos pacientes graves non as estatísticas”, así como de elaborar novos criterios de gravidade para introducir na lista de espera doentes de cancro, que antes non se incluían, aumentando así a demora para o tratamento. “A prioridade 1 era un criterio clínico dos servizos cirúrxicos para biopsias ou para diferenciar unha hernia con complicación” e os casos de cancro “non ían a lista de espera porque non deben ir”, sinalou no pleno do Parlamento.
Cancros como o de fígado, colon, páncreas ou mama están recoñecidos polas sociedades científicas como de prioridade 1, e así figura na páxina web do Servizo Galego de Saúde (Sergas). Porén, indican os sindicatos, estas enfermidades non se contabilizaban na lista de espera para unha intervención con anterioridade, xa que se tramitaban pola vía urxente. “Para os casos de cancro existen protocolos específicos, pero non para todos os tumores, nin en todas as áreas, agora están metendo doentes que non estaban nas listas, como os de cancro e, por iso, non baixan”, explica Lola González, de CC OO, que engade: “Poden estar mesmo os casos urxentes”.
Do mesmo xeito, María Xosé Abuín, de CIG-Saúde indica que “en Oncoloxía nunca houbo lista de espera, se se incrementou a actividade é porque aumenta a enfermidade”. “O da prioridade 1 é un tema recorrente da consellería, que quere implantar vías rápidas, pero, se antes non había lista e agora din que incorporan o cancro a prioridade 1, están recoñecendo que a hai”, sinalou tamén a sindicalista.
Así mesmo, Pose recriminou a Sanidade que ninguén “sabe de onde sacan os datos” para establecer as prioridades e atendelas. “Antes eran 60 días, logo 30, 25 e 22 “e esa información “non se pode contrastar”, denunciou no Parlamento, onde tamén preguntou a Administración como era posible que, se aínda se estaban reunindo cos médicos para establecer a priorización e deseñando os criterios, seguisen coa “milonga” de que “estaban reducindo a prioridade 1”.
O socialista referiuse ao catálogo de fármacos galego. Asegurou que o aforro neste ámbito se debía as medidas do ministerio e dixo “intuír” que, logo do fallo do Tribunal Constitucional, Galicia terá que actuar onde teña competencias para facelo, mentres que, desde o PPdeG, o voceiro parlamentario de Sanidade, Miguel Santalices, cuestionou a fiabilidade do informe do Consello de Estado, que atribuíu a o ministro José Blanco.

O Consello de Estado cuestiona o catálogo do Sergas porque «recorta servizos»

Sostén que a lei de racionalización do gasto invade competencias estatais

La Voz de Galicia


O informe que o Consello de Estado elaborou sobre o posible recurso de inconstitucionalidade da lei galega de racionalización do gasto farmacéutico sostén que a norma aprobada polo Parlamento de Galicia invade competencias estatais dos artigos 1 a 4 e nas súas disposicións adicionais primeira e segunda.
Unha das competencias do Estado vulneradas é a coordinación xeral da sanidade. É o Goberno central o que fixa a carteira de servizos básicos, incluída a prestación farmacéutica. As comunidades poden establecer as súas propias, pero a partir da básica que determina o Estado. É dicir, poden ampliar servizos pero non reducilos, como entende o Consello de Estado que se fai no catálogo de fármacos. Ademais, engade, existe unha incidencia directa no financiamento de produtos farmacéuticos, cuxa regulación corresponde ao Estado.
Tamén considera este órgano que se vulnera a competencia exclusiva en materia de lexislación de produtos farmacéuticos do Goberno central, e a lexislación básica e réxime económico da Seguridade Social. Finalmente, entende que se produce unha ruptura na esixencia constitucional de que sexa o Estado o que regule as condicións que garantan a igualdade de todos os españois no exercicio dos dereitos e o cumprimento de deberes.

   

    

Portugal: Cavaco veta diploma que permite substituição de medicamentos

O Presidente da República vetou hoje o diploma do Governo sobre prescrição de medicamentos que permite que a prescrição da marca do medicamento pelo médico seja substituída pelo farmacêutico, quer por medicamento genérico, quer por outro essencialmente similar.
"O Presidente da República devolveu hoje ao Governo, sem promulgação, o diploma que prevê a obrigatoriedade da prescrição de medicamentos mediante a indicação da sua denominação comum internacional (DCI), ou nome genérico, bem como a obrigatoriedade da prescrição electrónica", lê-se num comunicado divulgado na página da Internet da Presidência da República.
O diploma do executivo que agora foi vetado pelo Presidente da República, Aníbal Cavaco Silva, permitia que a prescrição da marca do medicamento pelo médico seja substituída pelo farmacêutico, quer por medicamento genérico, quer por outro essencialmente similar, a menos que, na receita, seja incluída a respectiva justificação técnica.
No comunicado, é referido que, à semelhança do que defendem cartas e pareceres chegados à Presidência da República, Cavaco Silva considera que "que não se encontram devidamente avaliados os efeitos do regime que se pretende aprovar, muito em particular sobre a insegurança provocada pela amplitude da possibilidade de alteração sistemática dos medicamentos com base na opção do utente e na disponibilidade de cada marca".
Na nota recorda-se ainda que a matéria está neste momento a ser objecto de alterações na Assembleia da República e, por esse motivo, o Presidente da República entende que seria "muito inconveniente que os utentes do Serviço Nacional de Saúde, num tema de tão grande sensibilidade, se vissem confrontados com a instabilidade legislativa resultante de eventuais novas alterações".
"No que se refere à obrigatoriedade de prescrição electrónica, não se entende que seja determinada a sua entrada em vigor no primeiro dia do mês seguinte ao da sua publicação, uma vez que não foi ainda publicada a regulamentação prevista no art.º 7º do Decreto-Lei nº 106-A/2010, de 1 de Outubro, no qual se estabelecia, e bem, um prazo razoável entre a publicação da referida regulamentação e a entrada em vigor daquela obrigatoriedade", é ainda acrescentado.

El BNG denuncia que el Sergas 'impone' condiciones laborales a las peonadas

  • La acticidad extraordinaria se realiza 'sin consenso ni negociación previa'
  • Señalan la 'falsedad' del discurso de Sanidade sobre las peonadas
El Mundo



La responsable del área de Sanidade del Grupo Parlamentario del BNG, Ana Luísa Bouza, ha llevado al pleno de la Cámara un documento en el que desvela que "se imponen condiciones laborales" a los profesionales sanitarios para la realización de las conocidas como peonadas, es decir, actividad extraordinaria de los hospitales o autoconcertación.
El documento, que ha enseñado durante el debate de una moción del PSdeG sobre este mismo aspecto, y al que ha tenido acceso Europa Press, aparecen cuatro puntos divididos sobre distintos criterios -inclusión, funcionamiento, asignación y tarifas y financiación-, así como un apartado sobre la evaluación del programa.

Durante su intervención, la parlamentaria nacionalista ha exigido al Servizo Galego de Saúde que "negocie" con los profesionales sanitarios la realización de la jornada extraordinaria autoconcertada que, aseguró, se ha demostrado que es "más barata" que la externa con centros hospitalarios privados.
En este sentido, considera que el documento confirma la "falsedad del discurso" de la Consellería de Sanidade en el sentido de que se podía hacer durante las mañanas la actividad quirúrgica que se venía realizando por las tardes y explicó que, con esta medida, se retoma el sistema de peonadas "sin transparencia" e "imponiendo" las condiciones de trabajo retributivas. "Sin consenso ni negociación previa", ha advertido.

Contenido del documento

Entre los requisitos para los criterios de inclusión, se recoge que el centro asegurará la atención de prioridad 1 o preferente en jornada ordinaria, por lo que en los programas extraordinarios "no estarán clasificados con prioridad preferente".
Quedan excluidos de esta financiación los programas de actividad complementaria vinculada a la exención de guardias. Indica, también, que los programas extraordinarios de consultas externas serán, con preferencia, de alta resolución.
En cuanto al funcionamiento, el documento señala que la actividad "nunca empezará" antes de las 16.00 horas, no se podrán superar los dos cirujanos por intervención y el número global de procedimientos en jornada extraordinaria nunca podrá superar los que se realizan por las mañanas. Además, recoge que el número de profesionales de enfermería asignado a cada actividad será el mismo en todos los hospitales del Servizo Galego de Saúde y cada sanitario deberá firmar el consentimiento.
Al respecto de los criterios de financiación, el documento indica que sólo se financiará la actividad realizada y específicamente registrada. La retribución anual no podrá superar el 20% del salario de una plaza básica y el Sergas transferirá al centro hospitalario el montante acordado y con periodicidad trimestral.

Tiempos y tarifas

Según el anexo al documento queda establecidos los tiempos de quirófano y las tarifas que se abonan a los facultativos, así como la tarifa global del proceso. Así, para una conización del colo uterino, se establece un tiempo de 33 minutos, 69 euros para el facultativo y 258 de coste general. Para una vasectomía, se estiman 35 minutos, 73 euros para el profesional facultativo y 273 euros de coste general.
La acción con una mayor retribución para el facultativo es la prostatectomia radial -urología-, que asciende a 292 euros y un coste general de 1.094 euros. Para las consultas externas se destinarán 25 euros por facultativo para las ordinarias y 35 euros para las de alta resolución.