13 DE MAIO DE 2010

13 DE MAIO DE 2010
13 DE MAIO DE 2010: GRAZAS!!!

NOTICIAS DA SAÚDE (EUROPA PRESS)

NOVAS DA SAÚDE

NOTICIAS GALIZA



NOVAS DE GALIZA:





24 mar 2011

A Plataforma en Defensa da Sanidade Pública de Ferrol manifestouse hoxe en Ferrol

Con motivo da celebración do Consello da Xunta de Galicia, a Plataforma manifestouse hoxe, xunto a outros colectivos, en Ferrol diante do Edificio Administrativo da Praza de España para amosar a nosa disconformidade co trato dado a esta Área Sanitaria en particular e á Sanidade Pública en xeral, por parte da actual Xunta de Galicia e dado a falla de compromiso coa Área Sanitaria de Ferrol:
  • Redución de Orzamentos da Consellería de Sanidade e do Sergas.
  • Falla de compromiso coa Atención Primaria.
  • Incremento das listas de Espera.
  • Aposta decidida polo Juan Cardona en detrimento da Sanidade Pública.
  • Privatización da xestión dos centros de primaria de Cedeira, A Capela, Ares e Narón.
  • Ningún investimento en alta tecnoloxía no Complexo Hospitalario Arquitecto Marcide.
  • Diminución das contratacións de persoal.
  • E outros moitas carencias.








 

Medicina de la privada y señoras de la limpieza (I) (por Mónica Lalanda)

El Mundo


La próxima vez que usted acuda a la consulta privada, recuerde que su médico gana con su visita poco más o menos lo que la señora que limpia el consultorio, y bastante menos que la peluquera que le hizo la permanente o el mecánico que le cambió el aceite. La sociedad española decidió hace ya mucho tiempo que los médicos están forrados y los que ejercen en la privada son multimillonarios, y no le interesa conocer la realidad. El médico es un ser mezquino, pesetero y despreciable, y cualquier noticia que pueda desmentirlo no interesa.


Los que estamos en el mundo de la medicina sabemos hace tiempo que lo que pagan las compañías médicas sólo puede describirse como retribución basura, indigna o insultante, y ahora por fin se confirma con cifras. La Organización Médica Colegial, junto con Medical Economics, ha publicado hace solo unos días un estudio representativo de los ingresos por consulta privada en nuestro país

Casi un 40% de los médicos que ejercen en la medicina privada saca entre 10.000 y 40.000 euros de ingresos brutos al año, aunque sólo un 40% cobra la cantidad acordada y a tiempo. Nueve de cada diez euros de los ingresos proceden de las compañías aseguradoras, mutuas o entidades similares. Claro que si a alguien esto le suena a mucho, acuérdense de descontar los costes al año de alquiler de consulta, seguros, publicidad, instrumental médico, formación, cuotas profesionales, Seguridad Social, suministros, personal, etc., etc., que son de muchos miles de euritos (entre 10.000 y 30.000 al año). Vamos que... las gallinas que entran por las que salen.

Es significativo que la poca prensa nacional que ha hecho eco de la noticia, utiliza titulares sensacionalistas y manipula la información para reafirmar la idea que vende, el médico en la privada se forra

El médico de la privada trabaja de media cinco horas al día y cinco días a la semana, y la mayoría lo hacen al terminar su jornada en el Sistema Nacional de Salud y atiende a un promedio de 50 pacientes por semana. Las tarifas medias que pagan las compañías indican que, por verle a usted en consulta  su médico cobrará unos 9,05 euros y, una vez restados los costes, 4,04.

Su médico se puede comprar tras su visita, una bolsa de chuches de las grandes. 
Si aún no ha cuajado la idea, quizás les interese saber que la mayoría de las compañías retribuye las cirugías mayores  (como poner una prótesis de cadera o hacer un by-pass coronario) que requieren al menos dos cirujanos y una enfermera con menos de 1.000 euros brutos por operación. Da para las chuches y una cena en familia... en un McDonalds.

¿Y por qué hacen los médicos medicina privada? ¿Quién sabe? El médico español está tan pisoteado que es incapaz de levantarse contra el abuso o quizás lo hace por el prestigio, o por la libertad de hacer las cosas como quiere. Quizás porque disfruta con su trabajo y, por supuesto, por las chuches, claro. Una bolsa grande de chuches es mucho.

A represión franquista (por Pablo Vaamonde)

Hai uns días presentouse na Coruña o libro Médicos ourensáns represaliados na guerra civil e na posguerra, escrito por David Simón Lorda (médico psiquiatra nacido en Aragón máis formado en Ourense), que estivo acompañado polo editor e historiador Ricardo Gurriarán. 

 

Galicia Confidencial

Trátase da reedición -corrixida e ampliada- dun texto publicado en 2002 que espertara, xa daquela, un enorme interese. A represión na contorna sanitaria é un tema apenas estudado e aínda hai quen pensa que os profesionais da sanidade se puxeron maioritariamente á beira do bando golpista. Máis o certo é que, a día de hoxe, o autor ten datos de máis de 150 médicos galegos represaliados pola ditadura durante a guerra e a posguerra. David Simón comezou esta investigación hai dúas décadas cando tentaba recuperar a memoria do seu avó materno, Alejandro Lorda, fusilado en Zaragoza, á idade de 37 anos, xunto con outras vinte e cinco persoas, nos inicios da guerra civil. Foi o momento de vencer a resistencia para falar do sucedido, de superar a interiorización do silencio dos vencidos, que só se atrevían a recordar os seus mortos e as feridas ainda abertas no ámbito privado e familiar. Vai ser certo, como dixo Suso de Toro, que a historia da guerra civil téñena que contar os netos, que están a recuperar o que lles foi ocultado, a sacar á luz os cadáveres da historia.
Recorda o autor que en Galicia, co apoio do goberno de progreso, produciuse o lanzamento e o soporte financeiro e institucional a diversas iniciativas e proxectos (entre outros: www.nomesevoces.net) que tentan recuperar a memoria daquel tempo escuro, daquela prolongada ignominia. Sinala a repercusión negativa que a represión tivo no desenvolvemento da ciencia médica e na organización da asistencia sanitaria. Coñecer a importancia dos profesionais represaliados danos a medida das consecuencias irreparables que a súa desaparición tivo para o desenvolvemento do país (Peña Rey). Mais a Xunta actual, en mans do Partido Popular, non concorda con estes formulamentos: xa ten retirado o 90% das subvencións para estas investigacións.
O libro de David Simón é un texto rigoroso e ben documentado, froito de moitas horas de traballo en arquivos públicos e privados e de decenas de conversas con testemuñas e familiares. Hai que destacar a importancia deste traballo, agora que as contornas políticas e mediáticas máis conservadoras tentan frear as iniciativas de recuperación da memoria e de restauración da dignidade dos vencidos..