13 DE MAIO DE 2010

13 DE MAIO DE 2010
13 DE MAIO DE 2010: GRAZAS!!!

NOTICIAS DA SAÚDE (EUROPA PRESS)

NOVAS DA SAÚDE

NOTICIAS GALIZA



NOVAS DE GALIZA:





15 ene 2011

La gripe satura hospitales, centros de salud y urgencias de toda Galicia

La propagación del virus es similar a la de otros años y sus síntomas, leves 

 EL PAÍS

La gripe ha saturado en las últimas semanas hospitales, urgencias y centros de salud de toda Galicia. Aunque la propagación del virus este año no ha sido mayor que en otros, según el Servizo Galego de Saúde (Sergas), varios médicos confirmaron que la afluencia de los pacientes ha dejado al borde del colapso algunos servicios y demorado varios días algunas citas de atención primaria, algo que ha podido comprobar este periódico.


El Sergas elude aclarar hasta qué punto se han visto saturados algunos de sus servicios y se limita a señalar que la incidencia de la gripe ha sido similar a la de otras campañas y sus síntomas, leves. Una portavoz reconoce que, durante la primera semana del año, el número de llamadas por esta enfermedad y por infecciones respiratorias agudas sufrió "un leve aumento". "Esta incidencia puede empezar a bajar la próxima semana", añadió.
Lo cierto es que la cita de atención primaria, que normalmente se da para la misma jornada que se pide o para la siguiente, se llega a demorar durante varios días, aunque hay ambulatorios que funcionan con normalidad. Según Manuel Martín, portavoz de la Asociación Galega para a Defensa da Sanidade Pública, este retraso hace que los pacientes decidan acudir a las urgencias de los hospitales, de forma que también se saturan, porque no hay camas suficientes para atenderlos. Es un círculo vicioso.
Uno de los problemas de base, en opinión de Martín, es la escasez de camas hospitalarias en Galicia. "Tenemos dos y pico o tres por cada mil habitantes, cuando en Europa son cinco o seis", asegura. Esto hace que cuando hay epidemias se llenen. "Las administraciones no quieren tener más camas porque sale caro, pero todos los años tenemos el virus de la gripe, que provoca una descompensación por los cardiópatas y los inmunodeprimidos que tienen que ingresar. También se colapsan las urgencias y no se puede derivar al paciente a camas ocupadas, de forma que se les tiene que hospitalizar de mala manera en los pasillos y posponer atención a otras personas", añade. Por otro lado, achaca a la masificación de los cupos en atención primaria los retrasos en los ambulatorios.
Otra razón más coyuntural que se suma a las anteriores puede ser, según Clara Corpas, del sindicato CSIF, que el personal del Sergas tiene que liquidar sus días de asuntos propios del año pasado antes del 22 de enero. Algunos no los gastaron y aprovechan estas fechas. "Como muchas bajas no se están cubriendo, eso hace que algunos médicos tengan que atender a sus pacientes y al de sus compañeros", añade Manuel González Moreira, de CIG.
Por otra parte, la asociación del Defensor del Paciente remitió ayer una carta a la conselleira Pilar Farjas en la que le solicita que tome las "medidas oportunas e inmediatas" para solucionar el colapso del servicio de pediatría en Complejo Hospitalario de Ourense (Chou). La situación es "especialmente preocupante", según coinciden en confirmar profesionales de este servicio. Dos pediatras atienden diariamente las urgencias al mismo tiempo que se hacen cargo de los niños ingresados en la UCI y en las plantas del hospital. Tienen guardias que van desde las tres de la tarde hasta las ocho de la mañana y en los días de mayor afecciones de gripes, los dos facultativos atienden a una media "de 180 urgencias en esa guardia, con lo que no podemos hacer el seguimiento exhaustivo de los hospitalizados".

    

Pajín evita ao Tribunal Superior e leva o catálogo do Sergas ao Constitucional

Fontes ministeriais aseguran que a demanda podería chegar ao alto tribunal en varias semanas
O Goberno central solicitará en breve e por trámite de urxencia un informe ao Consello de Estado

La Voz de Galicia

O Goberno central decidiu non perder o tempo e axilizará ao máximo os trámites para tombar a lei galega de racionalización do gasto farmacéutico, o que na práctica se traduciría na suspensión do catálogo de medicamentos que comezou a aplicarse na comunidade a principios de xaneiro. A ministra Pajín decidiu que irá directamente ao Tribunal Constitucional (TC) para paralizar a norma galega, algo que poderá levar a cabo en semanas e que tramitará o Ministerio de Política Territorial.
Nun primeiro momento, e tras publicarse no Diario Oficial de Galicia a nova norma, o Ministerio de Sanidade anunciou dúas vías de recurso. Unha demanda no Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) contra a resolución do catálogo, o que permitiría paralizar a súa aplicación mentres se prepara o recurso ante o Constitucional, e a outra, directamente contra a lei por invasión de competencias, ante o alto tribunal.
Finalmente, desde o Ministerio de Sanidade confirmaron que tendo en conta a rapidez coa que se tramitan os informes para levar ao TC, «xa non é necesario» solicitar a paralización no TSXG. A pelota está agora noutro departamento, o de Política Territorial, que dirixe Manuel Chaves, e que debe pedir primeiro un informe ao Consello de Estado. Neste ministerio non confirmaron se xa se pediu este documento, e de feito recordan que «non informamos de cada paso dado en cada recurso». De todos os xeitos, desde o Goberno central aseguran que se pedirá por trámite de urxencia, o que se traduce en dez ou quince días para obter a resposta.
Cando o Goberno teña este informe e este conteña argumentos para levar a cabo o recurso por invasión de competencias, aprobarase no Consello de Ministros para chegar xa ao Constitucional. Cando a Administración central presenta unha demanda deste tipo ante o TC e este admítea, a lei afectada paralízase inmediatamente, algo que, segundo fontes ministeriais, «non se vai a demorar».
En canto aos argumentos para recorrer a lei galega, o Goberno asegura que consultou cos avogados do Estado «e hai argumentos dabondo para recorrela, ao vulnerar a Lei de Cohesión e provocar unha ruptura da equidad», afirman. Durante as dúas últimas semanas, tras o anuncio en firme de Madrid de recorrer o catálogo, desde a Xunta fixéronse varios intentos de achegamento ao Ministerio de Sanidade. Primeiro a propia conselleira do departamento sanitario galego, Pilar Farjas, mostrou toda a colaboración e dispoñibilidade para trasladar a Madrid toda a información sobre a lei e a implantación do catálogo. Esta mesma semana deuse a coñecer unha conciliadora carta que o presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijoo, remitiu á ministra, Leire Pajín, na que, ademais de mostrar a súa total disposición, recordaba tamén que esta listaxe de medicamentos só inclúe fármacos de 34 principios activos fronte ao milleiro que conforman o nomenclátor do Sistema Nacional de Saúde.
O ministerio, que mentres se preparaba no Parlamento a norma alertou da súa invasión de competencias, contestou a Feijoo que non habería marcha atrás no recurso.

Cinco centros de salud gallegos incumplen la ley antitabaco

Los hosteleros vigueses podrán colocar calefactores en la calle, pero los de Santiago no.

Xornal.com


Facua-Consumidores en Acción formalizó ayer en Galicia 32 denuncias contra la ley antitabaco, planteadas por un total de 35 usuarios contra 23 establecimientos de hostelería, cinco centros sanitarios, tres centros de trabajo y la sede de un organismo público.
Según la organización de consumidores, en la comunidad gallega se presentaron ante la Consellería de Sanidade once denuncias correspondientes a la provincia de A Coruña, nueve a Lugo, nueve a Pontevedra y tres a Ourense.
En A Coruña fueron denunciados por el incumplimiento de la ley del tabaco seis establecimientos de hostelería, dos centros sanitarios, dos centros de trabajo y la sede de un organismo público. Por su parte, en Lugo, las quejas corresponden a siete establecimientos de hostelería, un centro de trabajo y un centro sanitario, mientras que, en Pontevedra, se trata de siete establecimientos de hostelería y dos centros sanitarios. Finalmente, en Ourense, denuncian a tres establecimientos hosteleros.
De momento, Consumidores en Acción indica que, completado el primer bloque de protestas, han presentado ya 614 denuncias, de las que 28 son por incumplimientos en organismos públicos.

MENOS IMPUESTOS
El gobierno municipal de Vigo aplicará una reducción del 70% en la tasa por ocupación de la vía pública que tienen que pagar los hosteleros cuando colocan terrazas, debido al aumento de este tipo de instalaciones por la aplicación de la ley antitabaco. El alcalde de la ciudad, Abel Caballero, explicó ayer la medida tras reunirse con responsables de la Federación Provincial de Hosteleros (Feprohos). Según reconoció, “la crisis se nota en el sector”, por lo que el consistorio “cooperará” para paliar sus efectos.
Con esta medida, los hosteleros pasarán de pagar 106 euros por metro cuadrado a 35 euros. Asimismo, el Ayuntamiento permitirá la instalación de estufas u calefactores de exterior “siempre que estén homologados y cumplan con la normativa de seguridad”, explicó el presidente de Feprohos, José Magaz.
El alcalde de Santiago, Xosé Sánchez Bugallo, en cambio, admitió que es “bastante improbable” que se atienda a la petición de los hosteleros de instalar calefactores y ceniceros en el exterior de los locales compostelanos. En una rueda de prensa, el regidor ha admitió que hacerlo “mejoraría” el problema de suciedad que “se está creando”, pero “agravaría los ruidos molestos” que afectan a los vecinos.
Por otra parte, solo cinco fumadores de A Coruña se concentraron en la plaza de María Pita para resaltar el “valor social” del tabaco y protestar por una norma “dictatorial y sectaria”.



Facua presenta 32 denuncias por incumplir la ley antitabaco

 

Facua formaliza en Galicia un total de 23 denuncias

El Mundo 

 

Galiza, quinta en sancións pola lei antitabaco 

Galiciahoxe.com 

 

        

     

O informe para recorrer o catálogo de fármacos galego estará listo en 15 días

Xornal.com

O Ministerio de Política Territorial e Administración Pública contará nun prazo de entre dez e quince días co informe do Consello de Estado para recorrer a lei galega pola que se creou o catálogo de médicamentos priorizado, co que a Xunta quere controlar o gasto farmacéutico na comunidade, segundo apuntaron onte fontes de Sanidade, Política Social e Igualdade. No departamento que dirixe Manuel Chaves solicitarán “en breve” o documento para que o Consello de Ministros dea luz verde ao recurso no Tribunal Constitucional.
Segundo concretou o Executivo central, o informe ao Consello de Estado solicitarase “por vía urxente” para “tramitalo o máis rápido posible”. O Ministerio de Sanidade xustifica o recurso á lei aprobada polo Parlamento de Galicia, cos votos de PPdeG e BNG, e que entrou en vigor o 3 de xaneiro, polo feito de que “invade competencias do Estado”. Porén, o departamento de Leire Pajín manifestou, en reiteradas ocasións, que está aberto a buscar“fórmulas alternativas” coa Xunta para solucionar o problema do financiamento do elevado gasto farmacéutico de Galicia, unha das comunidades nas que se dispensan menos xenéricos, aínda que “sempre baixo o principio de non invadir competencias”,
A interpretación do Goberno non coincide coa das formacións políticas que apoiaron o catálogo priorizado de medicamentos, por iso, o BNG pedirá explicacións. O senador do BNG, Xosé Manuel Pérez Bouza, esixirá a Pajín, durante a Comisión de Sanidade e Asuntos Sociais da Cámara Alta, que indique por que o Goberno central ten intención presentar un recurso de inconstitucionalidade á lei de racionalización do gasto farmacéutico de Galicia, segundo anunciou tamén onte durante unha rolda de prensa.

Apoio dos senadores do PP
O Bloque tamén levará ao Senado unha moción pola que pretende que o Goberno central “dea marcha atrás” no recurso do decreto. Nesa iniciativa, os nacionalistas reclaman que o Consello Interterritorial de Sanidade presente “un sistema de financiamento público” que inclúa os medicamentos de menor prezo, entre os equivalentes presentes no Nomenclátor estatal, a similitude do aprobado polo Parlamento galego”. Todo iso, explica o texto da moción, co obxectivo de “racionalizar o avultado gasto farmacéutico” e destinar os recursos liberados “a mellorar e fortalecer” o sistema sanitario público, como recolle a lei galega.
Pérez Bouza espera que os senadores do PP apoien esta iniciativa xa que, cos seus votos, existe unha maioría “suficiente” para que reciba luz verde, e confía en que “non se comporten igual que noutras ocasións”, como agregou, “xa nos teñen acostumados”. Do mesmo modo, lamentou que “unha nova disputa política entre PP e PSOE” se poida “cargar unha medida positiva” para Galicia, que é ““perfectamente competente” para impulsar unha iniciativa deste tipo”.
Pola súa banda, a conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, afirmou que o ministerio lle transmitiu que ten “vontade de diálogo” sobre o catálogo priorizado de medicamentos e asegurou que a Xunta confía en que “esa resposta de responsabilidade e vontade de diálogo continúe”.

Cambios de versión
En declaracións aos medios en Vigo, preguntada sobre a posibilidade de que o Goberno recorra o catálogo de fármacos e sobre o anuncio de recurso por parte de Farmaindustria, a patronal dos laboratorios, a conselleira asegurou estar en contacto de forma “permanente” co Goberno central e que tanto Pajín como o secretario xeral de Sanidade, José Martínez Olmos, lle transmitiron esa vontade de diálogo. Precisamente onte Xornal de Galicia publicaba o desmentido do Executivo do Estado as palabras do presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, que asegurou que Pajín lle confirmara que non habería un recurso contra o catálogo galego de fármacos.
Por outra parte, Farjas tamén asegurou que respecta “tódolos dereitos de actuación legal do sector industrial” e recalcou que confía na “responsabilidade” do Goberno de España. “Nós seguiremos traballando buscando decisións que están a permitir seguir mellorando o investimento en infraestruturas”, ámbito no que, dixo, se investirá o aforro que se logre co listado de xenéricos.